احمدی

 

 

۱۳۹۲

 

 

بررسی تاثیر استفاده از تاکتیک های بازاریابی حسی بر تصمیم خرید مشتریان ،مطالعه موردی : فروشگاه شهروند بیهقی در شهر تهران

 

 

درنتایج این تحقیق بیان شده است که بین تاکتیک های حسی مختلف به لحاظ میزان تاثیر گذاری در تصمیم خرید مشتریان تفاوت معنی داری وجود دارد. با توجه به میانگین رتبه ها می توان نتیجه گرفت که تاکتیک بازاریابی بینایی تاثیر بیشتری نسبت به بقیه تاکتیک ها دارد و پس از آن چشایی در رتبه دوم و به ترتیب شنوایی ،لامسه و بویایی در رتبه های دیگر قرار دارند.

 

 

 

نظامی

 

 

۱۳۹۱

 

 

بررسی رابطه بکارگیری حواس پنجگانه (برند حسی ) با ارزش برند (مطالعه موردی ۱۰۰ برند برتر دنیا در سال ۲۰۱۰ میلادی)

 

 

در این پژوهش سعی شده است که اهمیت و ضرورت هریک از حواس پنجگانه در برندینگ بطور مفصل بیان شود. نتایج بررسی نشان داد که تنها ۲۶٫۵ % شرکت ها از هر ۵ حس در برندینگ خود استفاده کرده اند که میزان قابل توجهی نیست .بیشترین فراوانی مربوط به بکارگیری ۳ حس از ۵ حس ،برابر ۳۴٫۷% می باشد کم ترین فراوانی مربوط به بکارگیری ۲ حس می باشد که معادل ۷% است. رتبه بندی صنایع از نظر تعداد حواس بکار رفته در تعیین برند بود که با توجه به اطلاعات بدست آمده از بین ۱۲ صنعت شرکت کننده در این پژوهش تنها صنعتی که هر ۵ حس را در برندینگ خود بکار برده است مربوط به صنعت نوشیدنی می باشد و کم ترین تعداد حواس بکار رفته مربوط به صنعت رسانه است که تنها حس بینایی و شنوایی را در تعیین برند خود بکار برده اند.

 

 

 

خرداد پور دیلمانی

 

 

۱۳۸۹

 

 

بررسی تاثیر موسیقی در اثربخشی تبلیغات تلویزیونی

 

 

این نتیجه بدست آمد که موسیقی بر اثربخشی تبلیغات تلویزیونی تاثیر دارد.با توجه به رتبه بندی آماری از طریق آزمون فریدمن،تاثیر هریک از شاخص های موسیقی بررسی شده در این تحقیق به ترتیب زیر است:
۱- تاثیر موسیقی فیلم و اثربخشی تبلیغات تلویزیونی.
۲- تاثیر ملودی محبوب مردم جامعه و اثربخشی تبلیغات تلویزیونی.
۳- تاثیر سبک موسیقی و اثربخشی تبلیغات تلویزیونی.
۴- تاثیر ریتم شاد موسیقی و اثربخشی تبلیغات تلویزیونی.
۵- تاثیر موسیقی اختصاص داده شده برای یک نام تجاری خاص و اثربخشی تبلیغات تلویزیونی.
۶- تاثیر صدای تقلید شده و اثربخشی تبلیغات تلویزیونی.

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت fotka.ir مراجعه نمایید.

 

 

صمصام شریعت، آتش پور و کامکار

 

 

۱۳۸۶

 

 

مقایسه ی عوامل موثر در اثربخشی تبلیغات تجاری از دید مردم و متخصصان

 

 

این نتایج حاصل شد :شبکه های تلویزیونی و ساختار انیمیشن کارتونی ،بسته بندی جذاب ،رنگ های مرتبط با محصول و نوآوری ،توجه به احساس امنیت و نشانه هی تداعی کننده ،اطلاع رسانی از کیفیت ،پیشینه و قیمت ،گویش ها و اصطلاحات متداول ،تنوع در محتوای پیام ها ،در رسانه تلویزیون ،پخش در ساعت ۱۸ الی ۲۳ و قبل ز شروع برنامه ها (در رسانه تصویری) عوامل موثر در اثربخشی تبلیغات تجاری از دید مردم بودند.در مقایسه عوامل موثر از دیدگاه مردم و متخصصان تبلیغات،متخصصان استفاده از بیلبورد و رنگ های مرتبط ،انیمیشن کارتونی،اطلاع رسانی از جوایزو گواهینامه و پخش به صورت زیرنویس را در تبلیغات موثرتر از دیدگاه مردم در این زمینه دانسته و در مقابل مردم ؛ استفاده از تصاویر زنان و کودکان ،توجه به امنیت، اطلاع رسانی از قیمت، مزایا و پیشینه ،گویش ها و اصطلاحات متداول ،ضرب المثل ها و شعار تبلیغاتی مطلوب را موثرتر از دیدگاه متخصصان در این موارد می دانند.

 

 

 

قهرمانی

 

 

۱۳۸۵

 

 

شناسایی عوامل موثر بر تصمیم خرید مشتریان سازمانی: مطالعه خریداران سازمان مبلمان اداری

 

 

از میان ۱۴ شاخص شناسایی شده ،ترتیب اهمیت عوامل موثر برانتخاب خریداران سازمانی مبلمان اداری به شرح ذیل می باشد: قیمت، استحکام و دوام، برخورداری از ویژگی های ارگونومیکی،خدمات پس از فروش،ضمانت نامه،خوش قول بودن سازنده و برند

 

 

 

صفائیان

 

 

۱۳۸۹

 

 

شناسایی عوامل مرتبط با تصمیم خرید مصرف کنندگان در خصوص انتخاب محصولات غذایی

 

 

نتیجه این تحقیق مشخص کرد که عوامل تبلیغات ،عادت و جدید بودن محصول،تاثیری بر تصمیم خرید مصرف کنندگان برای خرید محصولات غذایی ندارند و عوامل کیفیت ،نشان استاندارد ملی ایران، گواینامه ایزو ،قیمت ،نحوه نمایش کالا، وفاداری مشتریان ، بسته بندی ، توصیه دیگران،خوشنامی ، مارک تجاری و قدمت آن و ادراکات افراد بر تصمیم خرید محصولات غذایی توسط مشتریان موثر هستند .کیفیت موثرترین عامل و جدید بودن محصول کم اثرترین عامل در کل نمونه شناخته شدند.

 

 

 

دادفر

 

 

۱۳۸۸

 

 

شناسایی واولویت بندی عوامل موثر بر تصمیم خرید خریدار خودروی سواری محصولات ایران خودرو

 

 

این تحقیق با هدف شناسایی عوامل موثر بر تصمیم خرید خریدار خودروی سواری محصولات ایران خودرو صورت گرفته است تا با شناسایی این عوامل در مجموع محصولی با شرایطی ارائه گردد که منجر به رضایت هرچه بیشتر مشتری و افزایش سهم بازار محصولات سواری ایران خودرو نیز افزایش اثربخشی تبلیغات صورت گرفته در مورد این محصولات گردد .در مجموع نتایج نشان میدهد که هر سه عامل خدمات پس از فروش ، شرایط فروش و کیفیت به ترتیب اولویت بر تصمیم خرید خریدار موثر می باشند.

 

 

 

رنجبریان و قلی زاده شغل آباد

 

 

۱۳۸۷

 

 

تاثیر کشور مبدأ بر تصمیم خرید مشتری،مورد مطالعه : دانشجویان دانشگاه اصفهان

 

 

آن ها اهمیت اطلاعات کشور مبدأ محصول را مورد بررسی قرار دادند و سپس با بهره گرفتن از تحلیل عاملی ،فاکتورهای اصلی تبیین کننده اهمیت اطلاعات کشور مبدأ را در جامعه مورد بررسی ( ارزش اجتماعی ، کیفیت و اصالت محصول)مشخص کردند.نتایج حاکی از آن بود که محصولات ژاپنی از نظر کیفیت ،بالاترین و محصولات ایرانی ،پایین ترین محصولات ارزیابی شده اند.
تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی

 

 

 

پتگر

 

 

۱۳۸۵

 

 

بررسی نشانه شناختی تبلیغات تلویزیونی مواد غذایی با تکیه بر کارکرد زبانی

 

 

نتایج بدست آمده از تحقیق به صورت زیر می باشد:
۱- بکارگیری همزمان نظام نشانه ای زبان و سایر نظام های نشانه ای دیداری و شنیداری ۲- کاربرد بسیار محدود کنایه در تبلیغات ۳- اتکا به کاربرد استعاره در تبلیغات۴- جنبه های حمایتی و بافت سازلایه های متن نسبت به یکدیگر در جهت انتقال مفاهیم و ساخت روایت تبلیغات ۵- کاربرد لایه های متضاد و فرایند بافت زدایی بصورت محدود جهت جلب توجه مخاطب و برجسته سازی مفاهیم.۶- وابستگی به جنبه نوشتاری زبان در آرم ها۷- انتقال مفاهیم در نتیجه برهمکنش مفاهیم لایه های متعدد.

 

 

 

ابهری

 

 

۱۳۸۵

 

 

بررسی نشانه شناختی تبلیغات بازرگانی

 

 

در نتایج تحقیق بیان شده که:رسانه تلویزیون اول بدلیل چند رسانه ای بودن آن،ودوم بدلیل همگانی بودن آن بیش از دیگر رسانه ها مخاطب دارد .در نتیجه تبلیغاتی که از این رسانه پخش می شود تاثیر گذارتراست و هم در تعامل با دیگر رسانه هابعنوان مرجع تمام بینامتنی ها در دیگر تبلیغات قرار می گیرد.تمامی عناصر تبلیغاتی اعم از تصویر با ویژگی های خود(رنگ،حرکت و…)،صدا با عوامل پیرا زبانی (زنگ صدا ،کشش،زیر و بمی و…)و نوشتار(نوع فونت،اندازه آن و فارسی و لاتین بودن و…) در جهت ترغیب مخاطب فعالند و بر این اساس در یک تبلیغ انتخاب می شوند.

 

 

 

 

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 04:36:00 ق.ظ ]