۵-۲-۲-پیشنهادات پژوهشی …………………………………………………………………………………………

 

 

۹۲

 

 

 

۵-۳-محدودیت های تحقیق …………………………………………………………………………………………

 

 

۹۲

 

 

 

منابع و مآخذ ………………………………………………………………………………………………………………

 

 

۹۳

 

 

 

منابع فارسی…………………………………………………………………………………………………………………

 

 

۹۳

 

 

 

منابع لاتین ………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

۹۸

 

 

 

پیوست ها ………………………………………………………………………………………………………………….

 

 

۱۰۰

 

 

 

چکیده لاتین ……………………………………………………………………………………………………………….

 

 

۱۰۵

 

 

فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول۴-۱:توزیع فراوانی و درصد نمونه تحقیق بر حسب جنسیت …………………………………………….. ۷۰
جدول۴-۲:توزیع فراوانی و درصد نمونه تحقیق بر حسب وضعیت تاهل …………………………………….. ۷۱
جدول۴-۳:توزیع فراوانی و درصد نمونه تحقیق بر حسب شغل ………………………………………………… ۷۲
جدول۴-۵:توزیع فراوانی و درصد نمونه تحقیق بر حسب وضعیت بومی بودن ……………………………… ۷۳
جدول۴-۶:توزیع فراوانی و درصد نمونه تحقیق بر حسب مقطع تحصیلی ………………………………….. ۷۴
جدول شماره۴-۷-خلاصه مدل ………………………………………………………………………………………….. ۷۵
جدول شماره۴-۸-نتایج تحلیل واریانس ……………………………………………………………………………… ۷۶
جدول شماره۴-۹-ضرایب معادله رگرسیونی همزمان ……………………………………………………………. .. ۷۷
جدول شماره۴-۱۰-خلاصه مدل ………………………………………………………………………………………….. ۷۸
جدول شماره۴-۱۱-نتایج تحلیل واریانس ………………………………………………………………………………. ۷۹
جدول شماره۴-۱۲-ضرایب معادله رگرسیونی همزمان …………………………………………………………….. ۸۰
جدول شماره۴-۱۳-خلاصه مدل ………………………………………………………………………………………….. ۸۱
جدول شماره۴-۱۴-نتایج تحلیل واریانس ………………………………………………………………………………. ۸۲
جدول شماره۴-۱۵-ضرایب معادله رگرسیونی همزمان …………………………………………………………… ۸۳
جدول شماره۴-۱۶-خلاصه مدل …………………………………………………………………………………………. .. ۸۴
جدول شماره۴-۱۷-نتایج تحلیل واریانس ………………………………………………………………………….. ۸۵
جدول شماره۴-۱۸-ضرایب معادله رگرسیونی همزمان ……………………………………………………….. ۸۶
جدول شماره۴-۱۹-خلاصه مدل ………………………………………………………………………………………. ۸۷
جدول شماره۴-۲۰-نتایج تحلیل واریانس …………………………………………………………………………. ۸۷
جدول شماره۴-۲۱-ضرایب معادله رگرسیونی همزمان ………………………………………………………. ۸۸
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار۴-۱: توصیف نمونه تحقیق بر حسب جنسیت …………………………………………… ۷۰
نمودار۴-۲: توصیف نمونه تحقیق بر حسب وضعیت تاهل ………………………………….. ۷۱
نمودار۴-۳: توصیف نمونه تحقیق بر حسب شغل ………………………………………………. ۷۲
نمودار۴-۵: توصیف نمونه تحقیق بر حسب وضعیت بومی بودن …………………………. ۷۳
نمودار۴-۶: توصیف نمونه تحقیق بر حسب مقطع تحصیلی ……………………………….. ۷۴
[۱]چکیده:
این تحقیق تحت عنوان بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و مشارکت در فعالیتهای فوق برنامه داوطلبانه و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزا داسلامی واحد بندرعباس انجام شد. روش این تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس به تعداد۱۲۰۰۰نفر می باشد و روش نمونه گیری نیز تصادفی ساده می باشد و همچنین حجم نمونه با بهره گرفتن از جدول مورگان به تعداد۳۷۵ نفر تعیین شد.ابزار تحقیق شامل پرسشنامه سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال (۱۹۹۸) و پرسشنامه محقق ساخته مشارکت در فعالیتهای داوطلبانه فوق برنامه دانشجویان می باشد.برای پرسشنامه سرمایه اجتماعی پایایی۹۲۸/۰ وبرای پرسشنامه مشارکت در فعالیتهای فوق برنامه دانشجویان پایایی۸۶۲/۰ بدست آمد.نتایج نشان داد که۱- بین سرمایه اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس رابطه وجوددارد۲- بین سرمایه اجتماعی بامیزان مشارکت در فعالیتهای داوطلبانه وفوق برنامه دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی واحدبندرعباس رابطه وجوددارد۳- بین مولفه های سرمایه اجتماعی(ساختاری,شناختی) و میزان مشارکت در فعالیت های داوطلبانه و فوق برنامه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس رابطه وجود دارد.و مولفه های سرمایه اجتماعی(ارتباطی) و میزان مشارکت در فعالیت های داوطلبانه و فوق برنامه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس رابطه وجود ندارد.۴- بین مولفه های سرمایه اجتماعی(ساختاری) و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس رابطه وجود ندارد.و بین مولفه های سرمایه اجتماعی(شناختی,ارتباطی) و پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس رابطه وجود دارد.۵- بین سرمایه اجتماعی وفعالیتهای فوق برنامه داوطلبانه با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس رابطه وجود دارد.
تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی
کلیدواژه: سرمایه اجتماعی، مشارکت، پیشرفت تحصیلی
فصل اول
کلیات پژوهش
۱-۱-مقدمه
مشارکت از جمله پدیده هایی است که از دیرباز وجود داشته و همواره با زندگی انسان ها پیوند داشته است. لازمه زندگی جمعی و گروهی وجود همکاری، مساعدت و مشارکت می باشد که متناسب با شرایط اجتماعی در زمان و مکان خاص خود به صورت های مختلف شکل گرفته است.
مشارکت فرایندی از خودآموزی اجتماعی و مدنی است. زیرا فعالیت برای مشارکت مستلزم تغییر حالت ذهنی و روانی در تمامی سطوح اجتماعی است. این تغییر موجب برقراری مناسبات اجتماعی و انسانی جدید می شود. (طهماسبی،۱۳۸۰). امروزه مشارکت اجتماعی اهمیت مضاعفی نسبت به گذشته پیدا کرده است؛ چرا که سخن از شرایطی است که همه مردم در تعیین سرنوشت خویش دخالت اگاهانه و واقعی پیدا کنند و در ضمن محور اساسی توسعه در زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نیز محسوب می شود. مشارکت یکی از مولفه های توسعه انسانی محسوب می شود.
عکس مرتبط با اقتصاد
از دهه هفتاد میلادی توجه محققان از جنبه های اقتصادی توسعه به سرمایه اجتماعی و انسانی معطوف شده است. توسعه آزای محور تنها به شکوفایی، توانایی و قابلیت انسان ها و قابل دسترس کردن فرصت ها برای همه توجه دارد. در اینجا حقوق انسانی فارغ از طبقه و نژاد مطرح می شود و مشارکت همگانی را طلب می کند و جامعه را به اهداف توسعه ای خود نزدیک تر می سازد(اعظم آزاده،۱۳۹۰).
مفهوم سرمایه اجتماعی یک مفهوم بین رشته ای است که طی دو دهه اخیر مورد توجه پژوهشگران زیادی قرار گرفته است. سرمایه اجتماعی در روابط میان افراد تجسم می یابد و موقعی به وجود می آید که روابط میان افراد به شیوه ای دگرگون شود که کنش را تسهیل کند(کلمن[۲]،۱۹۹۸).

 

 

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 01:07:00 ق.ظ ]