۳۲۲

 

۰۴۱/۰

 

۰۵/۰

 

 

 

مهارت ارتباطی

 

۳۲۲

 

۰۲۷/۰

 

۰۵/۰

 

 

 

مهارت‌های شناختی

 

۳۲۲

 

۲۲۴/۰

 

۰۱/۰

 

 

 

مهارت‌های فراشناختی

 

۳۲۲

 

۵۱۷/۰

 

۰۱/۰

 

 

 

براساس نتایج به دست آمده از آزمون همبستگی پیرسون در جدول (۴-۷)، بین مهارتهای یادگیری الکترونیکی دانشجویان و رضایت تحصیلی (۳۴۵/۰+=r) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد؛ زیرا (۰۱/۰ p<). بنابراین با ۹۹ % اطمینان می توان گفت هرچه مهارتهای یادگیری الکترونیکی دانشجویان بالاتر باشد، رضایت تحصیلی آنان نیز افزایش می یابد و بالعکس. به علاوه میتوان ۹/۱۱درصد از واریانس رضات تحصیلی دانشجویان را از روی مهارتهای یادگیری الکترونیکی آنان تبیین کرد. همچنین بین مهارتهای شناختی (۲۲۴/۰+=r) و مهارتهای فراشناختی (۵۱۷/۰+=r) با رضایت تحصیلی دانشجویان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد؛ زیرا (۰۱/۰ p<). بنابراین با ۹۹ % اطمینان می توان گفت هرچه مهارتهای شناختی و فراشناختی دانشجویان بالاتر باشد، رضایت تحصیلی آنان نیز افزایش می یابد و بالعکس. همچنین میتوان ۵ درصد از واریانس رضایت تحصیلی دانشجویان را از روی مهارتهای شناختی و ۷/۲۶درصد توسط مهارتهای فراشناختی آنان تبیین کرد. اما بین مهارت کار با رایانه (۰۴۱/۰+=r) و مهارت ارتباطی (۰۲۷/۰+=r) با رضایت تحصیلی رابطه معناداری ۰۵/۰ P> رابطه همبستگی مثبت و با شدت خیلی پایین وجود دارد.
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
فرضیه۳) بر اساس مهارت های یادگیری الکترونیکی دانشجویان مراکز آموزش مجازی می‌توان میزان پیشرفت تحصیلی و رضایت تحصیلی دانشجویان را پیش بینی کرد.
به منظور بررسی تأثیر مؤلفه های مهارتهای یادگیری الکترونیکی دانشجویان بر پیشرفت تحصیلی و رضایت تحصیلی، باید از آنالیز رگرسیون چندمتغیره استفاده کرد. برای استفاده از مدل رگرسیون لازم است پیش‌فرضهای استفاده از آن مورد آزمون قرار گیرد. براساس اطلاعات جداول(۴-۸) و (۴-۹)، Fهای مشاهده شده در سطح ۰۱/۰ معنادار بوده، بنابراین معادله رگرسیون قابل تعمیم به کل جامعه آماری بوده است. همچنین مقدار آزمون دوربین واتسون (در بازه ۵/۱ تا ۵/۲) بدست آمد که استقلال خطاها را نشان می دهد و براساس شاخص‌های هم خطی بودن( تولرنس و تورم واریانس(VIF))؛ بین متغیرهای پیش بین همخطی وجود نداشته و نتایج حاصل از مدل رگرسیون قابل اتکا است. و شرط نرمال بودن متغیرها نیز برقرار است(مراجعه به جدول۴-۲). بنابراین شرایط استفاده از رگرسیون برقرار می‌باشد.
جدول ۴-۸: نتایج تحلیل رگرسیون چندمتغیره تاثیر مؤلفه های مهارتهای یادگیری الکترونیکی دانشجویان مراکز آموزش مجازی بر پیشرفت تحصیلی

 

 

مدل

 

ضریب همبستگی®

 

ضریب تعیینR2

 

ضریب تعیین اصلاح شده R2

 

دوربین واتسون

 

F

 

سطح معناداری

 

 

 

 

 

مهارتهای فراشناختی

 

۳۴۰/۰

 

۱۱۶/۰

 

۱۱۳/۰

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 03:01:00 ب.ظ ]