راهنمای نگارش مقاله در رابطه با بررسی میزان برخورداری دانشجویان مراکز آموزش مجازی ایران از مهارتهای ... | ... | |
۳۲۲
۰۴۱/۰
۰۵/۰
مهارت ارتباطی
۳۲۲
۰۲۷/۰
۰۵/۰
مهارتهای شناختی
۳۲۲
۲۲۴/۰
۰۱/۰
مهارتهای فراشناختی
۳۲۲
۵۱۷/۰
۰۱/۰
براساس نتایج به دست آمده از آزمون همبستگی پیرسون در جدول (۴-۷)، بین مهارتهای یادگیری الکترونیکی دانشجویان و رضایت تحصیلی (۳۴۵/۰+=r) رابطه مثبت و معنادار وجود دارد؛ زیرا (۰۱/۰ p<). بنابراین با ۹۹ % اطمینان می توان گفت هرچه مهارتهای یادگیری الکترونیکی دانشجویان بالاتر باشد، رضایت تحصیلی آنان نیز افزایش می یابد و بالعکس. به علاوه میتوان ۹/۱۱درصد از واریانس رضات تحصیلی دانشجویان را از روی مهارتهای یادگیری الکترونیکی آنان تبیین کرد. همچنین بین مهارتهای شناختی (۲۲۴/۰+=r) و مهارتهای فراشناختی (۵۱۷/۰+=r) با رضایت تحصیلی دانشجویان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد؛ زیرا (۰۱/۰ p<). بنابراین با ۹۹ % اطمینان می توان گفت هرچه مهارتهای شناختی و فراشناختی دانشجویان بالاتر باشد، رضایت تحصیلی آنان نیز افزایش می یابد و بالعکس. همچنین میتوان ۵ درصد از واریانس رضایت تحصیلی دانشجویان را از روی مهارتهای شناختی و ۷/۲۶درصد توسط مهارتهای فراشناختی آنان تبیین کرد. اما بین مهارت کار با رایانه (۰۴۱/۰+=r) و مهارت ارتباطی (۰۲۷/۰+=r) با رضایت تحصیلی رابطه معناداری ۰۵/۰ P> رابطه همبستگی مثبت و با شدت خیلی پایین وجود دارد.
مدل
ضریب همبستگی®
ضریب تعیینR2
ضریب تعیین اصلاح شده R2
دوربین واتسون
F
سطح معناداری
مهارتهای فراشناختی
۳۴۰/۰
۱۱۶/۰
۱۱۳/۰
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 03:01:00 ب.ظ ]
لینک ثابت
|