رضایت مندی از برند

 

وفاداری برند

 

آگاهی از برند

 

 

 

۰٫۳۰۲

 

۰٫۲۶۳

 

۰٫۱۹۵

 

۰٫۱۰۹

 

۰٫۰۵۸

 

۰٫۰۳۷

 

۰٫۰۳۵

 

 

 

ماتریس مقایسات زوجی رفتار ذهنی
نتایج رتبه بندی در این حوزه نشان می دهد که انتخاب دائم رقبا و یا انتخاب دوره ای برند بیشترین تاثیر بر ذهن مشتریان را دارد. بدین معنا که اگر یک مشتری از محصولات رقبا به صورت دائم و یا دوره ای استفاده کند، برای باز گرداندن ذهن مشتری و یا تغییر آن تلاش مضاعفی نیاز خواهد بود. لذا احتمال این که مصرف کننده ا ی که از یک محصول برداشت مثبت دارد، آن نام تجاری را به دیگران پیشنهاد کند مثبت است. در این تحقیق نیز این مورد تایید شد.
دانلود پایان نامه
جدول ‏۰‑۶ ماتریس مقایسات زوجی رفتار ذهنی

 

 

انتخاب دائم رقبا

 

انتخاب دوره ای برند

 

انتخاب رقبا

 

انتخاب برند به صورت دائم

 

 

 

۰٫۳۹۰

 

۰٫۳۴۴

 

۰٫۱۹۲

 

۰٫۰۷۴

 

 

 

نتیجه گیری
یافته های این تحقیق نشان می دهد که تحلیل ابعاد مختلفی که تصویر یک نام تجاری در ذهن مصرف کننده ایجاد می کند، برای شرکت ها اهمیت ویژه ای دارد . تأثیر هر کدام از آن ابعاد بر واکنش ها ی مصرف کنند گان متفاوت است . این موضوع نشانه امتیازهای متفاوت جنبه های مختلف کارکردی یک نام تجاری برای یک شرکت می باشد. به عنوان مثال برداشت مثبت مصرف کنند گان از کارکرد درست یک نام تجاری موجب می گردد که آنها نام تجاری مزبور را به دیگران پیشنهاد کنند. بنابراین، اگر شرکت تمایل دارد از این مزیت استفاده کند، باید کارکرد گارانتی را بهبود بخشد و خدمات مطلوب و مورد انتظار مصرف کنندگان، آن را به سطح مطلوب تر برساند.
ارائه پیشنهادات
برای بهبود ذهنیات پیشنهاد می گردد که:

 

 

  • برای بهبود مستمر قیمت می بایست دسته بندی محصولات به تفکیک میزان کارآیی و یا اعتبارت آن بررسی گردد.

 

 

 

  • کاهش قیمت تمام شده محصول می تواند بازار هدف را افزایش دهد

 

 

 

  • تقویت واحد R&D در جهت ایجاد تنوع و نوآوری مطابق با خواسته و نیاز مشتری می تواند در برند سازی و مدیریت آن اقبال شایانی داشته باشد.

 

 

 

  • فساد پذیری سریع برخی از محصولات و زمان ماندگاری پایین در برخی محصولات کاسترول در توزیع زمانی می بایست مد نظر قرار گیرد.

 

 

 

  • ضعف شدید فناوری و کیفیت بسته بندی مانعی جهت برند سازی و مدیریت آن است که علاوه بر تنوع می بایست به کیفیت آن نیز توجه نمود.

 

 

 

  • بر طرف نمودن ضعف تحقیقات بازار و بازاریابی و عدم شناخت رفتار مصرف کنندگان بازار های هدف

 

 

 

  • ضعف در وجود برند(نماد تجاری) شناخته شده در برخی محصولات خام و نیمه فرآوری و بسته بندی شده موجب ضعف در محصول نهایی و برند آن می گردد که می بایست به آن توجه کرد.

 

 

 

  • بالا بودن حمایت های تعرفه ای در مقایسه با سایر کالاهای صنعتی و استفاده از آن کمک کننده است.

 

 

 

  • توجه و برنامه ریزی در بازارهای جهانی

 

 

 

  • جذب سرمایه گذاری خارجی

 

 

 

  • ایجاد ثبات در تامین مواد اولیه مناسب از نظر قیمت و کیفیت

 

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 04:46:00 ب.ظ ]