۱-طراحی و نصب انواع پوستر وبروشوربرای تشریح هدف از پرداخت کارمزد در نزد مشتریان
۲- ایجاد برخی تغییرات در نرخ سپرده ها و تسهیلات پرداختی به مشتریان
۳- بازاریابی در مسکن مهر
۴- طراحی جدید شعب بانک به نحوی که مشتری جذب شود
فرصت ها
۱- بخشهای خالی بازار که رقبا دران بی تاثیر یا کم تاثیر بوده اند.
۲- بخشهای بین المللی وجدید بازار که سود اوری درانها در حال افزایش می باشد.
۴- بدترین حالت برای هر سازمان موقعی است که هم سازمان دارای نقاط ضعف است و هم اینکه تهدیدات محیطی وجود دارد . در این حالت سازمان از استراتژی تدافعی استفاده می کند بدین شکل که سعی می کند تا زیانهای حاصل از نقاط ضعف و تهدیدات محیطی را به حد اقل برساند(خوشنام،ص۳۲)
در مورد بانک ملت نیز ، به جهت حداقل کردن زیانهای ناشی از نقاط ضعف و تهدیدات محیطی ، از استراتژی WT به شرح زیر استفاده می شود.
جدول۵-۴- جدول استراتژی تدافعی(WT)
نقاط ضعف
۱- عدم توجه و کم کاری در مورد درامد های غیرمشاع
۲- عدم توجه به طرز تفکر و تلقی مردم از پرداخت کارمزد
۳- عدم راه اندازی یک سامانه جامع دریافت کارمزد
۴- وجود نارسایی ها و ضعف ها در بعضی ازمحصولات و خدمات
۵- محل نامناسب ارائه برخی خدمات وعدم تخصص نیرو های بازاریابی کارمزد
استراتژی WT
۱-ایجاد طرح های انگیزشی در جهت افزایش درامد های غیر مشاع بانک بین کارکنان صف و ستاد
۲-تشکیل یک تیم کاری در جهت پی گیری انواع درامد های غیرمشاع
۳-عدم بخشش بی مورد کارمزدها
۴-توانمند سازی و اموزش کارکنان
۵-توجه به نحوه ارائه خدمات یا محصولات از لحاظ مدت زمان انجام خدمت و شکل سخت افزاری محصولات و…نسبت با رقبا .
۶-راه اندازی یک سامانه جامع دریافت کارمزد
۷-توجه به ضریب اهمیت کارمزد ها(تفکیک خدمات غیر مشاع بر اساس میزان کارمزد دریافتی)
۸-توسعه خدمات قابل ارائه در بستر الکترونیک بانک
۹-شناسایی و حل انواع نارسائی ها و ضعف هادر محصولات و خدمات بانکی
۱۰-تبلیغات
۱۱-تلاش در جهت رضایت مندی مشتری
۱۲-اجرای درست برنامه عملیاتی بانک
تهدیدات
۱- ازدیاد رقبا و عملکرد مناسب انان بویژه بانک های خصوصی
۲- تحریم ایران که موجب کمتر شدن مبادلات خارجی گردید
۳-شرایط تورمی کشور
۴-طرز تفکر و تلقی نادرست مردم و مشتریان از پرداخت کارمزد(پول زور)
۵-دستیابی رقبا به محصولات و خدمات بهتر
موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 06:54:00 ق.ظ ]