۵/۹۷

 

۱۰۰

۵/۹۷

 

۵/۲

 

۱۰۰

۵/۹۷

 

۵/۲

 

۱۰۰

۷۸

 

۲

 

۸۰

بله

 

خیر

 

کل

جدول ۱۰-۴ توزیع فراوانی زندگی والدین با هم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درصد فراوانی تجمعی

درصد معتبر درصد فراوانی زندگی والدین با هم ۸/۹۳

 

۱۰۰

۸/۹۳

 

۳/۶

 

۱۰۰

۸/۹۳

 

۳/۶

 

۱۰۰

۷۵

 

۵

 

۸۰

بله

 

خیر

 

کل

جدول ۱۱-۴ توزیع فراوانی ارتباط والدین با مدرسه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درصد فراوانی تجمعی درصد معتبر درصد فراوانی ارتباط والدین با مدرسه ۸/۷۸

 

۱۰۰

۸/۷۸

 

۳/۲۱

 

۱۰۰

۸/۷۸

 

۳/۲۱

 

۱۰۰

۶۳

 

۱۷

 

۸۰

بله

 

خیر

 

کل

جدول ۱۲-۴ توزیع فراوانی بومی بودن دانش‌آموزان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درصد فراوانی تجمعی درصد معتبر درصد فراوانی بومی بودن ۸/۸۸

 

۱۰۰

۸/۸۸

 

۳/۱۱

 

۱۰۰

۸/۸۸

 

۳/۱۱

 

۱۰۰

۷۱

 

۹

 

۸۰

بله

 

خیر

 

کل

جدول ۱۳-۴ توزیع فراوانی فعالیت‌های غیردرسی دانش‌آموزان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درصد فراوانی تجمعی درصد معتبر درصد فراوانی فعالیت‌های غیردرسی ۵/۴۲

 

۱۰۰

۵/۴۲

 

۵/۵۷

 

۱۰۰

۵/۴۲

 

۵/۵۷

 

۱۰۰

۳۴

 

۴۶

 

۸۰

بله

 

خیر

 

کل

جدول ۱۴-۴ توزیع فراوانی فعالیت فوق برنامه دانش‌آموزان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درصد فراوانی تجمعی درصد معتبر درصد فراوانی فعالیت فوق برنامه ۵/۵۷

 

۱۰۰

۵/۵۷

 

۵/۴۲

 

۱۰۰

۵/۵۷

 

۵/۴۲

 

۱۰۰

۴۶

 

۳۴

 

۸۰

بله

 

خیر

 

کل

جدول ۱۵-۴ توزیع فراوانی مطالعه مجله، روزنامه و کتاب دانش‌آموزان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درصد فراوانی تجمعی درصد معتبر درصد فراوانی مطالعه مجله – روزنامه و کتاب ۳/۶۶

 

۱۰۰

۳/۶۶

 

۸/۳۳

 

۱۰۰

۳/۶۶

 

۸/۳۳

 

۱۰۰

۵۳

 

۲۷

 

۸۰

بله

 

خیر

 

کل

جدول ۱۶-۴ توزیع فراوانی فعالیت ورزشی دانش‌آموزان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درصد فراوانی تجمعی درصد معتبر درصد فراوانی فعالیت ورزشی ۵/۴۲

 

۱۰۰

۵/۴۲

 

۵/۵۷

 

۱۰۰

۵/۴۲

 

۵/۵۷

 

۱۰۰

۳۴

 

۴۶

 

۸۰

بله

 

خیر

 

کل

جدول ۱۷-۴ توزیع فراوانی دیدار با آشنایان و بستگان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درصد فراوانی تجمعی درصد معتبر درصد فراوانی دیدار آشنایان ۳/۸۱

 

۱۰۰

۳/۸۱

 

۸/۱۸

 

۱۰۰

۳/۸۱

 

۸/۱۸

 

۱۰۰

۶۵

 

۱۵

 

۸۰

بله

 

خیر

 

کل

جدول ۱۸-۴ توزیع فراوانی داشتن معلم خصوصی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درصد فراوانی تجمعی درصد معتبر درصد فراوانی معلم خصوصی ۸/۳

 

۱۰۰

۸/۳

 

۳/۹۶

 

۱۰۰

۸/۳

 

۳/۹۶

 

۱۰۰

۳

 

۷۷

 

۸۰

بله

 

خیر

 

کل

نمودار ۱-۴ توزیع فراوانی دانش‌آموزان قبول و مردود

 

نمودار ۷-۴ توزیع فراوانی روابط والدین با فرزندان

 

 

 

نمودار ۸-۴ توزیع فراوانی علاقه والدین به تحصیل فرزندان

 

فوق برنامه مدرسه

 

نمودار ۱۵-۴ توزیع فراوانی مطالعه روزنامه و مجله و کتاب‌های مختلف

 

 

 

 

 

نمودار ۱۶-۴ توزیع فراوانی فعالیت‌های ورزشی

 

نمودار ۱۷-۴ توزیع فراوانی دیدار با آشنایان و بستگان

 

 

 

 

 

نمودار ۱۸-۴ توزیع فراوانی استفاده از معلم خصوصی

 

 

 

نمودار ۱۹-۴ توزیع فراوانی شرکت در کلاس‌های تقویتی و متفرقه

 

 

 

نمودار ۲۰-۴ توزیع فراوانی استفاده از کتاب‌های کمک درسی و کمک خانواده

 

نمودار ۲۱-۴ توزیع فراوانی مباحثه و همخوانی با دوستان

 

ب) تحلیل داده ها

 

جدول ۲۲-۴ مربوط به میزان تحصیلات والدین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کل F1 دیپلم و بالاتر سیکل بی سواد ۴۰

 

۰/۴۰

۴

 

۰/۴

۱۹

 

۵/۲۱

۱۷

 

۵/۱۴

فراوانی مشاهده شده مردود

 

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

۴۰

 

۰/۴۰

۴

 

۰/۴

۲۴

 

۵/۲۱

۱۲

 

۵/۱۴

فراوانی مشاهده شده قبول

 

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

۸۰

 

۸۰

۸

 

۸

۴۳

 

۴۳

۲۹

 

۲۹

فراوانی مشاهده شده کل

 

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

 

 

با توجه به شاخص‌های آماری اعلام شده، یعنی ۰۵/۰P> (486/0=P)

 

می توان گفت تفاوت معنا داری بین میزان تحصیلات والدین دانش‌آموزان قبول و مردود وجود ندارد. ‌بنابرین‏ فرضیه اول تحقیق مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.

 

جدول ۲۳-۴ مربوط به میزان درآمد والدین

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کل F2 بیش از ۲۰۰ هزار تومان ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومان از ۵۰ الی ۱۰۰ هزار تومان تا ۵۰ هزار تومان ۴۰

 

۴۰

۴

 

۵/۶

۱۲

 

۵/۱۲

۱۳

 

۱۴

۱۱

 

۷

فراوانی مشاهده شده مردود

 

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

۴۰

 

۴۰

۹

 

۵/۶

۱۳

 

۵/۱۲

۱۵

 

۱۴

۳

 

۷

فراوانی مشاهده شده قبول

 

فراوانی مورد انتظار

۸۰

 

۸۰

۱۳

 

۱۳

۲۵

 

۲۵

۲۸

 

۲۸

۱۴

 

۱۴

فراوانی مشاهده شده قبول

 

فراوانی مورد انتظار

 

 

با توجه به شاخص‌های آماری اعلام شده، یعنی ۰۵/۰P> (083/0=P)

 

می توان گفت تفاوت معنا داری بین میزان درآمد والدین دانش‌آموزان قبول و مردود وجود ندارد. ‌بنابرین‏ فرضیه دوم تحقیق مورد تأیید قرار نمی‌گیرد.

 

جدول ۲۴-۴ مربوط به میزان روابط والدین با فرزندان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کل F3 بسیار گرم و صمیمی صمیمی عادی بی تفاوت سرد و بی تفاوت ۴۰

 

۴۰

۷

 

۵/۱۲

۸

 

۵/۹

۱۶

 

۵/۱۳

۵

 

۵/۲

۴

 

۲

فراوانی مشاهده شده مردود

 

فراوانی مورد انتظار (درصد ردیفی)

۴۰

 

۴۰

۱۸

 

۵/۱۲

۱۱

 

۵/۹

۱۱

 

۵/۱۳

۰

 

۵/۲

۰

 

۲

فراوانی مشاهده شده قبول

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1401-09-17] [ 11:03:00 ق.ظ ]