جانعلی نژاد (۱۳۸۱) در پژوهشی به بررسی عوامل مؤثر بر بهره وری نیروی انسانی دانشگاه تربیت مدرس پرداخت و به این نتیجه دست یافت که ارتباط معناداری بین عوامل مؤثر بر بهره وری نیروی انسانی کارکنان دانشگاه (شامل داشتن مهارت لازم، مشارکت دادن کارکنان، حمایت مدیر از کارکنان، دادن بازخور مستمر، علاقه به محیط کار، و توجیه مستمر کارکنان از سوی مدیر) و بهره وری نیروی انسانی وجود دارد.
موقر (۱۳۷۹) رابطه بین مشارکت کارکنان در تصمیم گیری و بهره وری آنان را مورد بررسی قرار داده است و مشخص شده که بین سبک مشارکتی مدیران و بهره وری کارکنان دانشگاه مازندران رابطه معنی دار وجود دارد و به کارگیری این سبک مدیریت باعث افزایش بهره وری کارکنان می گردد. (سایت سازمان اسناد و مدارک علمی ایران)
صادقی (۱۳۷۶) تأثیر مؤلفه های مدل ACHIEVE ، بر بهره وری کارکنان ستاد مرکزی سازمان بهزیستی کشور جویا شده است که واحدهای مورد پژوهش، عنوان شده برحسب مدل هرسی و گلد اسمیت شامل: ۱- توان و دانش کاری ۲- شناخت شغل ۳- حمایت سازمانی ۴- انگیزش ۵- بازخورد عملکرد ۶- معتبر بودن تصمیمات مدیر ۷- سازگاری محیط. که متغیرهای عنوان شده در مدل مذکور را بر بهبود عملکرد و بهره وری سازمانی مؤثر دانسته است. (سایت سازمان اسناد و مدارک علمی ایران)
فصل سوم
روش شناسی
پژوهش
۳-۱ مقدمه
دستیابی به هدف های علمی میسر نخواهد بود، مگر زمانی که با روش شناسی درست صورت پذیرد. به عبارت دیگر تحقیق از حیث روش است که اعتبار می یابد، بنابراین پژوهشگر باید توجه داشته باشد که اعتبار دستاوردهای تحقیق تحت تاثیر روشی است که برای خود برگزیده است (خاکی، ۱٣٨۲).
دانلود پایان نامه - مقاله - پروژه
با توجه به عنوان تحقیق و رابطه متغیرهای مستقل و وابسته، بحث ما در این فصل اطلاعات لازم در خصوص روش اجرای تحقیق، تعیین روش های نمونه گیری و حجم نمونه، همچنین روش ها و ابزار مورد استفاده جهت گردآوری اطلاعات، روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات، روایی و پایایی که ما را در جهت رسیدن به اهداف تحقیق و اثبات یا رد فرضیه ها یاری می رساند توضیح داده می شود.
۳-۲ روش تحقیق :
با توجه به اینکه در این تحقیق بررسی نظرات کارکنان درباره فرهنگ سازمانی و بهره وری آنان مد نظر است و تنها به توصیف متغییرها و روابط بین آنان پرداخته می شود ، از روش توصیفی به عمل می آید . در این راستا سعی شده است که عوامل۱۰ گانه فرهنگ سازمانی ، توصیف و میزان همبستگی این عوامل با بهره وری مورد ارزیابی قرار گیرد .
تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی است و از لحاظ گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی است و به شیوه همبستگی صورت گرفته است.
۳-۳ متغیرهای پژوهش
جدول ۳-۱ متغیرهای پژوهش

 

نام متغیر نقش متغیر نوع متغیر مقیاس­های سنجش متغیر
پیش بین ملاک مداخله­ای تعدیل کننده کمی کیفی اسمی رتبه­ای فاصله­ای نسبتی
پیوسته گسسته
ریسک پذیری *           *
موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 01:53:00 ق.ظ ]