برای به دست آوردن بهترین دقت با کمترین مصرف انرژی ما نیاز به یک شی معیار داریم. شی مدیریت مکان با توجه به پارامترهای داده شده از شی معیار بهترین ارائه دهنده[۴۴] را باز می­گرداند. رجیسترها فعالیت­های فعلی را به صورت دوره­ای اعلام می­ کنند. بشکل دوره­ای، LocationListener مکان فعلی و یا به روز رسانی وضعیت را رائه می­دهد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۴-۷-مدیریت فایل
مدیریت فایل یک کلاس عمومی را برای ایجاد یک شیء فایل که یک دارای دایرکتوری و نام فایل دلخواه، با قابلیت نوشتن در یک شی فایل و خواندن از آن شیء فایل است ایجاد می­ کند.کلاس مدیر فایل به شکل ماژولار، با ارسال یک رشته خالی به عنوان پارامتر هدر، ایجاد هر نوع فایل را ممکن می­سازد.
۴-۸-کلاس فعالیت
کلاس فعالیت یک پنجره برای استفاده ایجاد کرده است که در آن توسعه­دهنده می ­تواند UI خود را بر اساس setContentView(view) قرار دهد. استفاده از چرخه فعالیت برای طراحی رابط کاربر برنامه ­های کاربردی وگرفتن برخی ورودی از کاربر است .کلاس فعالیت با سه روش مهم بازنویسی می­شوند. این روش­هاعبارتند از:

 

    • public void onCreate()

 

    • public void onResume()

 

    • public void onStop()

 

رابط کاربر برای برنامه جمع­آوری داده ­ها بسیار ساده است. این یک منوی کرکره­ای[۴۵] تشکیل شده، دکمه و یک نوار پیشروی[۴۶] است که فقط زمانی که سیستم در حال جمع­آوری و ذخیره داده ­ها است فعال می­ شود. فهرست کشویی یک شی چرخاننده است که توسط کلاس android.widget.Spinnerارائه شده است. علاوه بر این یک کلید برای شروع توقف روند جمع­آوری داده ­ها وجود دارد .این دکمه­ها درکلاسandroid.widget.Buttonارائه شده است. در نهایت، یک نوار پیشرفت که تنها در صورتی که برنامه در حال جمع­آوری و ذخیره داده ­ها باشد درحالت فعال نشان داده می­ شود اضافه شده است. این نوار پیشرفت یک شیء از کلاس android.widget.ProgressBarاست. فرمت خروجی حاصل از جمع­آوری داده­هایک فایل CSVبا عنوان تاریخ و زمان فعلی شروع برنامه است. سطر اول این فایل بخشی هدر است. هدر فایل خروجی بشکل زیر است:
- Time, Action, OrX, OrY, OrZ, AccX, AccY, AccZ, GpsAcc, GpsLat, GpsLong, GpsAlt, GpsSpeed
Time: 29_Apr_2011_14_15_47 برچسب زمان با فرمت
Action: فعالیت فعلی انتخابی از لیست
OrX, OrY, OrZ: x, y, z values of orientation sensor
AccX, AccY, AccZ: x, y, z values of accelerometer
GpsAcc: در واحد متر Gps دقت
GpsLat: Gps مقدار عرض جغرافیایی
GpsLong: Gps مقدار طول جغرافیایی
GpsAlt: Gpsمقدار ارتفاع
GpsSpeed: GPSسرعت کنونی گرفته شده از
جمع­آوری تمام داده ­ها در زمینه امور روزمره انجام گرفته شده است.به طور کلی تلفن­های هوشمند در جیب حمل شده و از لحاظ ابعاد در محدودیت می­باشند.
۴-۹-مراحل اجرای برنامه
برنامه شامل سه مرحله می­باشد:
فاز اول: برنامه اولیه جهت دریافت و جمع­آوری اطلاعات حسگرهای Accelator,Gyroscope و GPS طراحی شد که نمای ظاهری برنامه به شکل زیر می باشد:
آیکون برنامه به صورت زیر طراحی شده است:
شکل۴- ۲- آیکن برنامه
فرم اصلی برنامه در فاز اول به شکل زیر می­باشد:
شکل۴- ۳-رابط کاربری فاز اول پروژه
دیتابیس برنامه با SQLite طراحی شده که حاوی یک جدول به نام Info می­باشد. پس از اجرای برنامه در گوشی Samsung S4 داده های بدست آمده به صورت زیر گرد­آوری شدند. برای هرکدام از موقعیت­ها ۲۴ رکورد در هر ۵ ثانیه ضبط شده است.
موقعیت اول: نشستن(Sitting)
شکل۴- ۴-خروجی اکسل حاصل از اطلاعات نشستن کاربر

 

    • موقعیت دوم: ایستادن(Standing)

 

شکل۴- ۵-خروجی اکسل حاصل از اطلاعات ایستادن کاربر

 

    • موقعیت سوم: راه رفتن(Walking)

 

شکل۴- ۶-خروجی اکسل حاصل از اطلاعات راه رفتن کاربر

 

    • موقعیت چهارم: دویدن(Jogging)

 

شکل۴- ۷-خروجی اکسل حاصل از اطلاعات دویدن کاربر

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 01:23:00 ب.ظ ]