۵۴

 

متحد فرهنگی

 

۳۴

 

۱۳۹۰

 

 

 

۵۵

 

علوی

 

۶۳۴

 

۸۵- ۱۳۸۱

 

 

 

ماخذ: شهرداری منطقه ۲۲ تهران، حوزه شهرسازی، ۱۳۹۴
۳-۶-۵ ویژگی های تفریحی- گردشگری منطقه ۲۲
منطقه ۲۲ دارای ویژگی هایی است که از بسیاری دیدگاه ها آن را کاملا” متمایز می سازد. این موضوعات علی الخصوص در چند سال اخیر هنگام برنامه ریزی، طراحی، بررسی یا اجرای طرح ها همواره مدنظر مدیریت شهری قرار داشته است. مسائل منطقه ۲۲ در چارچوب متعارف مناطق تهران نمی تواند مورد بررسی قرار گیرد. چرا که طبعا” نتیجه معکوس می دهد. برای مثال مدیریت جمعیت ساکن و شناور منطقه در سال های آتی، حریم منطقه از شمال و غرب، حوزه های پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی و ناحیه ویژه گردشگری که شامل پارک چیتگر و دریاچه به عنوان قلب آبی منطقه موضوعاتی مهم تلقی می گردند. طبق بررسی های مشاور معمار و شهرساز منطقه ۲۲ در افق ۱۴۰۰ جمعیت ساکن منطقه ۰۰۰, ۵۰۰ نفر پیش بینی شده است و جمعیت شناور منطقه در روزهای تعطیل ۰۰۰, ۴۵۰ نفر پیش بینی شده است. برنامه ریزی و مدیریت برای خدمات رسانی و پاسخگویی به این جمعیت در سال های آتی در دستور کار مدیریت شهری از سال ۱۳۹۰ قرار گرفت.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۳-۶-۶ ویژگی های خدماتی در منطقه ۲۲
مدیریت نگهداری منطقه: در حالی که بخشی از عملیات شهرداری منطقه ۲۲ در ارتقای پاکیزگی و نظافت شهری نمود دارد، عملکرد منطقه طی دو سال اخیر(۹۲-۹۱) شامل رفت و روب روزانه حدود۴ کلیلومتر مربع، جمع آوری و انتقال زباله تر با میانگین ۹۳ تن در روز و جمعا” حدود ۳۴ هزار تن در سال، تفکیک از مبدا به میزان ۹۱۲۵ تن که میانگین ۵/ ۱۲ تن در روز را نشان می د هد، لایروبی حدود ۱۰۰ کیلومتر انهار و جوی های سطح منطقه به طور مستمر، شستشوی ۴۵۰۰ متر مربع ایستگاه اتوبوس، ۴۲ کیلومتر نرده ترافیکی، و ۹۵۰۰ تابلوی ترافیکی به طور مستمر و نیز شستشوی ۹۰۰ هزار متر مربع و رنگ آمیزی ۵۰۰ هزار متر مربع نماها بوده است.
توسعه و تجهیز فضاهای عمومی (توسعه پارک ها و فضای سبز)در حالی که وسعت فضای سبز منطقه حدود ۷/ ۲۵ کیلومتر مربع گزارش شده، عملیات گسترش، احداث و نگهداری این فضاها در دوسال اخیر حدود ۶۹۴ هزار متر مربع بوده که با عملیاتی چون ایمن سازی و تعویض ۱۰ هزار متر مربع کفپوش زمین بازی کودکان، ۱۰۰۰ ست ورزشی، احداث ۱۵۱ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان ها و احداث ۴۰۰۰ متر مربع زمین اسکیت همراه شده است. همچنین، با هدف بهینه سازی مصرف آی نسبت به توسعه شبکه آب رسانی مکانیزه و شبکه آبیاری به میزان ۱۳۱ کیلومتر اقدام شده است.
زیباسازی و بهبود نماهای شهریتاکید شهردار منطقه بر زیبا سازی نماها و ارتقای کیفیت دیداری و منظر شهری مبنای اقدامات گوناگونی در دو سال اخیر شده است که اجرای نقاشی دیواری به وسعت ۸۷۵۰ متر مربع، نصب ۳۲ تندیس، نصب ۲۲۰ تابلو و نصب ۱۸۰۰ دستگاه پروژکتور، نصب ۱۰۰۰ نیمکت، ۸۰۰ سطل زباله، ۲۰۰۰ پایه چراغ و… را نام برد
ساماندهی مشاغل و صنایع شهریدر جهت ساماندهی صنایع و مشاغل شهری نیز فعالیت های منطقه بر مواردی چون شناسایی و تشکیل پرونده برای واحدهای صنفی مزاحم و رفع و حذف مزاحمت ها و آلودگی متمرکز بوده است.
۳-۶-۷ ویژگی های اجتماعی محدوده مورد مطالعه
شهرداری به منزله نهاد اجتماعی با شعار از مردم، با مردم با هدف تحول و ارتقاء شهرداری و تبدیل آن از یک سازمان صرفا” خدماتی به نهاد اجتماعی می باشد. شهرداری منطقه ۲۲ با رویکرد توسعه مشارکت مردم در اداره امور شهری و در انطباق با سیاست های کلی شهرداری تهران، موضوع مدیریت محلی را از طریق راهبری شورایاری های چهارگانه تقویت و تحکیم نموده است. تنوع فرهنگی در آن به عنوان یک منطقه جدید، میزبان مردم تهران جهت استفاده از کاربری های فرامنطقه ای و حتی مردم ایران در آینده نزدیک به واسطه برخی دیگر از کاربری ها نظیر هزار و یک شهر و دریاچه شهدای خلیج فارس، نیازمند ارتباط عمیق با شواریاری ها جهت نیل به اهداف اجتماعی و حفظ و نگهداری منطقه است. مدیریت منطقه تلاش نموده است که در دو سال اخیر بتواند این همبستگی را از طریق شورایارها به وجود آورد. حتی در برنامه راهبرد توسعه شهری (C.D.S) تبدیل منطقه به یک منطقه نمونه همگرایی اجتماعی به عنوان اولویت منطقه مورد تصویب قرار گرفته است.
جدول شماره ۳-۹: تعداد مصوبات شورایاری با منطقه و نواحی، ۹۲- ۱۳۹۰

 

 

سال

 

تعداد کل مصوبات

 

موضوع مصوبات

 

 

 

خدمات شهری

 

فنی و عمران

 

حمل ونقل و ترافیک

 

شهرسازی

 

اجتماعی

 

حقوقی

 

مالی

 

سایر

 

 

 

۱۳۹۰

 

۱۶۸

 

۴۸

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 06:00:00 ق.ظ ]