**۲۸۶/۰

 

 

نیت رفتاری

 

 

 

 

 

۱

 

 

۰۴۱/۰

 

 

**۱۶۵/۰

 

 

*۱۱۵/۰

 

 

خودکارآمدی

 

 

 

۱

 

 

**۱۷۲/۰

 

 

**۱۸۶/۰

 

 

*۰۹۸/۰

 

 

**۴۱۹/۰

 

 

رفتار

 

 

** :معنی داری در سطح یک درصد * :معنی داری در سطح پنج درصد
ب. همبستگی بین سازه­های نظریه باور بهداشتی(میان کل پاسخگویان)
بر اساس نتایج مندرج در جدول ۴-۴، می­توان چنین بیان نمود بین “حساسیت درک شده” با “شدت درک شده”، همبستگی مثبت و معنی داری در سطح یک درصد وجود دارد. به عبارت دیگر هر چقدر که افراد نسبت به پیامدها و ضرر و زیان گردوغبار حساس تر بشوند، به همان اندازه نگران شدت این آسیب ها می شوند. و می توان گفت هر چقدر حساسیت درک شده بیشتر باشد، شدت درک شده نیز بیشتر می­ شود.
طبق نتایج”حساسیت درک شده” با “موانع درک شده”، همبستگی مثبت و معنی داری در سطح یک درصد وجود دارد. به عبارت دیگر می توان بیان کرد هر چقدر حساسیت درک شده بیشتر باشد، موانع درک شده برای مقابله و اتخاذ رفتارهای مناسب نیز بیشتر می­ شود.
طبق نتایج”حساسیت درک شده” با ” منافع درک شده “، همبستگی مثبت و معنی داری در سطح یک درصد وجود دارد. به عبارت دیگر می توان بیان کرد هر چقدر حساسیت درک شده بیشتر باشد، منافع درک شده برای مقابله و اتخاذ رفتارهای مناسب نیز بیشتر می­ شود. یعنی خانوارها در صورت انجام رفتارهای مقابله ای با آسیب ها، منافعی را درک می کنند و این منافع درک شده سبب می شود خانوارها رفتارهای مقابله ای خود را بیشتر مد نظر قرار بدهند و همیشه در صدد انجام آنها برآیند.
طبق نتایج”حساسیت درک شده” با “راهنمای عمل”، همبستگی مثبت و معنی داری در سطح پنج درصد وجود دارد. به این معنی که هر چه میزان حساسیت درک شده خانوارها بیشتر باشد، آن خانواده از راهنمای عمل بیشتری در مواجهه با گرد و غبار استفاده کرده ­اند. یا به عبارتی دیگر خانوارهای با حساسیت درک شده بیشتر راهنمای عمل بیشتری در مواجهه با گرد و غبار داشته اند.
مطابق با نتایج”حساسیت درک شده” با “رفتار”، همبستگی مثبت و معنی داری در سطح یک درصد وجود دارد. به این معنی که هر چه میزان حساسیت درک شده خانوارها بیشتر باشد، آن خانواده رفتارهای مثبت و بیشتر و قوی­تری را در مواجهه با گرد و غبار به کار می­گیرد. یا به عبارتی دیگر خانوارهای با حساسیت درک شده بیشتر رفتار مقابله ای بیشتری در مواجهه با گرد و غبار را دارند.
بین ” شدت درک شده ” با “موانع درک شده” همبستگی مثبت و معنی داری در سطح یک درصد وجود دارد. به این معنی که هر چه میزان شدت درک شده خانوارها بیشتر باشد، آن خانواده از موانع درک شده بیشتری تری در مواجهه با گرد و غبار مواجهه می شود. یا به عبارتی دیگر خانوارهای با شدت درک شده بیشتر موانع درک شده بیشتری نیز در مواجهه با گرد و غبار دارند.
بین ” شدت درک شده ” با “منافع درک شده” همبستگی مثبت و معنی داری در سطح یک درصد وجود دارد. به این معنی که هر چه میزان شدت درک شده خانوارها بیشتر باشد، آن خانواده از منافع درک شده بیشتری تری در مواجهه با گرد و غبار برخوردار می گردند.. یا به عبارتی دیگر خانوارهای با شدت درک شده بیشتر منافع درک شده بیشتری نیز در مواجهه با گرد و غبار کسب می کنند.
مطابق با نتایج بین ” شدت درک شده ” با “منافع درک شده” همبستگی مثبت و معنی داری در سطح یک درصد وجود دارد. به این معنی که هر چه میزان شدت درک شده خانوارها بیشتر باشد، آن خانواده از منافع درک شده بیشتری در مواجهه با گرد و غبار برخوردار می گردند. یا به عبارتی دیگر خانوارهای با شدت درک شده بیشتر منافع درک شده بیشتری نیز در مواجهه با گرد و غبار کسب می کنند.
بین ” شدت درک شده ” با “خودکارآمدی” همبستگی مثبت و معنی داری در سطح پنج درصد وجود دارد. به این معنی که هر چه میزان شدت درک شده خانوارها بیشتر باشد، آن خانواده خودکارآمدی بیشتری در مواجهه با گرد و غبار از خود نشان می دهند. یا به عبارتی دیگر خانوارهای با شدت درک شده بیشتر خودکارآمدی بیشتری نیز در مواجهه با گرد و غبار از خود نشان می دهند.
مطابق با نتایج بین ” شدت درک شده ” با “رفتار” همبستگی مثبت و معنی داری در سطح پنج درصد وجود دارد. به این معنی که هر چه میزان شدت درک شده خانوارها بیشتر باشد، آن خانواده رفتار بیشتری در مواجهه با گرد و غبار از خود نشان می دهند. یا به عبارتی دیگر خانوارهای با شدت درک شده بیشتر رفتار مقابله ای بیشتری نیز در مواجهه با گرد و غبار از خود نشان می دهند.
بین ” شدت درک شده ” با “راهنمای عمل” در سطح پنج درصد وجود دارد. به این معنی که هر چه میزان شدت درک شده خانوارها بیشتر باشد، آن خانواده از راهنمای عمل مثبت­تری در مواجهه با گرد و غبار برخوردار بوده است. یا به عبارتی دیگر خانوارهای با شدت درک شده بیشتر، راهنمای عمل مثبت تری در مواجهه با گرد و غبار داشته اند تا رفتار مناسب­تری را در مواجهه با گرد و غبار داشته باشند.
مطابق با نتایج بین “موانع درک شده” با “منافع درک شده” همبستگی مثبت و معنی داری در سطح یک درصد وجود دارد. به این معنی که هر چه میزان موانع درک شده خانوارها بیشتر باشد، آن خانواده از منافع درک شده بیشتری در مواجهه با گرد و غبار برخوردار می گردند. یا به عبارتی خانوارهای با موانع درک شده بیشتر منافع درک شده بیشتری نیز در مواجهه با گرد و غبار کسب می کنند.
مطابق با نتایج جدول(۴-۴) بین ” موانع درک شده ” با “خودکارآمدی” همبستگی مثبت و معنی داری در سطح یک درصد وجود دارد. به این معنی که هر چه میزان موانع درک شده خانوارها بیشتر باشد، آن خانواده خودکارآمدی بیشتری در مواجهه با گرد و غبار از خود نشان می­دهند. یا به عبارتی خانوارهای با موانع درک شده بیشتر خودکارآمدی بیشتری نیز در مواجهه با گرد و غبار از خود نشان می­دهند.
مطابق با نتایج بین ” موانع درک شده ” با “راهنمای عمل” همبستگی مثبت و معنی داری در سطح یک درصد وجود دارد. به این معنی که هر چه میزان موانع درک شده خانوارها بیشتر باشد، آن خانواده از راهنمای عمل، مثبت­تر و قوی­تری در مواجهه با گرد و غبار برخوردار بوده است. یا به عبارتی دیگر خانوارهای با موانع درک شده بیشتر راهنمای عمل مثبت تری در مواجهه با گرد و غبار داشته اند.
مطابق با نتایج بین ” موانع درک شده ” با “رفتار” همبستگی مثبت و معنی داری در سطح یک درصد وجود دارد. به این معنی که هر چه میزان موانع درک شده خانوارها بیشتر باشد، آن خانواده از رفتار، مثبت­تر و قوی­تری در مواجهه با گرد و غبار استفاده می کند. یا به عبارتی دیگر خانوارهای با موانع درک شده بیشتر رفتارهای مقابله ای مثبت تری در مواجهه با گرد و غبار از خود بروز می دارند.
از دیگر نتایج بدست آمده می توان به همبستگی مثبت و معنی داری در سطح یک درصد بین “منافع درک شده” با “خودکارآمدی” اشاره کرد.به این معنی که هر چه میزان منافع درک شده خانوارها بیشتر باشد، آن خانواده از خودکارآمدی قوی تر و مثبت تری در مواجهه با گرد و غبار برخوردار بوده است. یا به عبارتی دیگر خانوارهای با منافع درک شده بیشتر خودکارآمدیبیشتری در مواجهه با گرد و غبار دارند.
مطابق با نتایج بین “منافع درک شده” با “راهنمای عمل” همبستگی مثبت و معنی داری در سطح پنج درصد وجود دارد. به این معنی که هر چه میزان منافع درک شده خانوارها بیشتر باشد، آن خانواده از راهنمای عمل، مثبت­تر و قوی­تری در مواجهه با گرد و غبار برخوردار بوده است. یا به عبارتی دیگر خانوارهای با منافع درک شده بیشتر راهنمای عمل مثبت تری در مواجهه با گرد و غبار داشته اند.
بین ” منافع درک شده” با “رفتار”، همبستگی مثبت و معنی داری در سطح یک درصد وجود دارد. به این معنی که هر چه میزان منافع درک شده خانوارها بیشتر باشد، آن خانواده از رفتار قوی­تری در مواجهه با گرد و غبار برخوردار بوده است و قصد دارد رفتارهای مثبت­تری را اتخاذ کند، یا به عبارتی دیگر خانوارهای با منافع درک شده بیشتر، رفتار مثبت­تری در مواجهه با گرد و غبار انجام بدهند و نیز در نظر دارند رفتارهای مقابله­ای مناسبی را از خود نشان دهند.
مطابق با نتایج بین “خودکارامدی” با “راهنمای عمل” همبستگی مثبت و معنی داری در سطح پنج درصد وجود دارد. به این معنی که هر چه میزان خودکارامدی خانوارها بیشتر باشد، آن خانواده از راهنمای عمل، مثبت­تر و قوی­تری در مواجهه با گرد و غبار برخوردار بوده است. یا به عبارتی دیگر خانوارهای با خودکارامدی بیشتر راهنمای عمل مثبت تری در مواجهه با گرد و غبار داشته اند.
بین “خودکارامدی” با “رفتار” همبستگی مثبت و معنی داری در سطح یک درصد وجود دارد. به این معنی که هر چه میزان خودکارامدی خانوارها بیشتر باشد، آن خانواده از رفتار، قوی­تری در مواجهه با گرد و غبار استفاده می­ کند. یا به عبارتی دیگر خانوارهای با خودکارامدی بیشتر رفتارهای مقابله ای مفیدتری در مواجهه با گرد و غبار انجام­ می­دهند.
** :معنی داری در سطح یک درصد * :معنی داری در سطح پنج درصد

 

جهت دانلود متن کامل این پایان نامه به سایت jemo.ir مراجعه نمایید.

 

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 07:30:00 ق.ظ ]