فصل اول: طرح تحقیق
۱-۱-موضوع پژوهش…………………………………………………………………………………………………….. ۲
۱-۲-مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………… ۲
۱-۳- بیان مسأله……………………………………………………………………………………………………………. ۵
۱-۴-اهمیت و ضرورت پژوهش……………………………………………………………………………………… ۷
۱-۵-اهداف پژوهش………………………………………………………………………………………………………. ۹
۱-۵-۱-هدف کلی…………………………………………………………………………………………………………. ۹
۱-۵-۲-هدف جزئی……………………………………………………………………………………………………….. ۹
۱-۶- فرضیه های تحقیق…………………………………………………………………………………………………… ۱۰
۱-۷-متغیرهای پژوهش……………………………………………………………………………………………………. ۱۰
۱-۸-تعریف متغیرهای پژوهش…………………………………………………………………………………………. ۱۱
۱-۸-۱- آموزش مهارت های زندگی…………………………………………………………………………………. ۱۱
۱-۸-۲-سرسختی روان شناختی…………………………………………………………………………………………. ۱۱
۱-۸-۳-بهزیستی اجتماعی…………………………………………………………………………………………………. ۱۱
تصویر درباره جامعه شناسی و علوم اجتماعی
فصل دوم: ادبیات پژوهش
۲-۱- مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۳
۲-۲- آموزش مهارت های زندگی……………………………………………………………………………………… ۱۵
۲-۲-۱- تعریف………………………………………………………………………………………………………………. ۱۵
۲-۲-۲- موارد کاربرد مهارت های زندگی………………………………………………………………………….. ۱۵
۲-۲-۳- تاریخچه……………………………………………………………………………………………………………. ۱۶
۲-۲-۴- نظریه………………………………………………………………………………………………………………… ۱۷
۲-۳- سرسختی روانشناختی……………………………………………………………………………………………… ۲۴
۲-۳-۱- تعریف………………………………………………………………………………………………………………. ۲۴
۲-۳-۲- نظریه………………………………………………………………………………………………………………… ۲۵
۲-۳-۳- مولفه‌های سرسختی…………………………………………………………………………………………….. ۳۰
۲-۴- بهزیستی اجتماعی…………………………………………………………………………………………………… ۳۳
۲-۴-۱- تعریف………………………………………………………………………………………………………………. ۳۳
۲-۴-۲- نظریه………………………………………………………………………………………………………………… ۳۵
۲-۴-۳- شاخص های سلامت اجتماعی…………………………………………………………………………….. ۳۷
۲-۴-۴- سازمان جهانی سلامت………………………………………………………………………………………… ۳۸
۲-۴-۵- حمایت اجتماعی………………………………………………………………………………………………… ۳۹
۲-۵- پیشینه پژوهش……………………………………………………………………………………………………….. ۴۱
فصل سوم: روش تحقیق
۳-۱- مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………… ۴۶
۳-۲- روش پژوهش………………………………………………………………………………………………………….. ۴۶
۳-۳- روش گردآوری داده ها……………………………………………………………………………………………… ۴۶
۳-۴- جامعه و نمونه آماری………………………………………………………………………………………………… ۴۷
۳-۵- روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………………….. ۴۷
۳-۶- ابزار پژوهش……………………………………………………………………………………………………………. ۴۷
۳-۶-۱- مهارتهای زندگی………………………………………………………………………………………………….. ۴۷
۳-۶-۲- پرسشنامه سرسختی روان شناختی………………………………………………………………………….. ۴۸
۳-۶-۳- پرسشنامه بهزیستی اجتماعی………………………………………………………………………………….. ۴۸
۳-۷- روش های تجزیه و تحلیل آماری………………………………………………………………………………. ۴۸
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱- آمار توصیفی……………………………………………………………………………………………………………. ۵۰
۴-۲- آمار استنباطی…………………………………………………………………………………………………………… ۵۱
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
۵-۱- بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………….. ۵۸
۵-۲- نتیجه گیری کلی………………………………………………………………………………………………………. ۶۱
۵-۳- پیشنهاد پژوهش……………………………………………………………………………………………………….. ۶۲
۵-۳-۱- پیشنهاد کاربردی………………………………………………………………………………………………….. ۶۲
۵-۳-۲- پیشنهاد پژوهشی………………………………………………………………………………………………….. ۶۲
۵-۴- محدودیت پژوهش…………………………………………………………………………………………………… ۶۳
منابع………………………………………………………………………………………………………………………………… ۶۴
پیوست…………………………………………………………………………………………………………………………….. ۶۹
فهرست نمودار و جداول: صفحه
نموار۱-۱- مدل……………………………………………………………………………………………………………………………………… ۴
جدول ۴-۱-………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۰
جدول ۴-۲-………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۱
جدول ۴-۳-………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۱
جدول ۴-۴-………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۲
جدول ۴-۵-………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۲
جدول ۴-۶-………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۲
جدول ۴-۷-………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۳
جدول ۴-۸-………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۴
جدول ۴-۹-………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۵
جدول ۴-۱۰-………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۶

چکیده:
این پژوهش به هدف مقایسه اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر آشفتگی روانشناختی و تاب آوری در خانم­های خانه دار و شاغل و از نوع آزمایشی است. در این پژوهش روش جمع آوری داده ها پرسشنامه بوده که در این پژوهش از دو پرسشنامه «سرسختی روان شناختی» و «بهزیستی اجتماعی» در دو نوبت «پیش از ارائه برنامه آموزش مهارت زندگی» و «پس از ارائه برنامه آموزش مهارت زندگی» بر روی نمونه ها اجرا گردید. جامعه آماری این پژوهش خانم­های شاغل و خانه دار شهر رشت می باشند. در این تحقیق نمونه ها بر اساس نمونه گیری تصادفی از بین خانم­های شاغل و خانه دار شهر رشت در سال ۱۳۹۳ به دست آمد حجم نمونه عبارت است از ۶۰ مادر (۳۰ شاغل و ۳۰ خانه دار) است که از دو دبستان شهید فهمیده و دبستان شهید فتحی پور انتخاب گردیدند. در این پژوهش از آزمون های آمار توصیفی و استنباطی و با نرم افزار spss ورژن ۲۰ بهره برده شد. در این پژوهش هر دو متغیر پارامتریک هستند. از این رو از آزمون های پارامتریک تحلیل کواریانس و T مستقل بهره برده شد. یافته ها نشان داد با اطمینان ۹۹% می توان گفت آموزش مهارت های زندگی بر سرسختی روانشناختی و بهزیستی اجتماعی در زنان اثربخش می­باشد. هیچگونه تفاوت معناداری بین زنان شاغل و خانه دار در پیش آزمون و پس آزمون در زمینه بهزیستی اجتماعی وجود ندارد.

 

موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 04:25:00 ب.ظ ]