مقادیر مطلوب
مقادیر شاخص های پژوهش
شاخص های برازش مدل

 

۳ ≥
۳۴۰/۲
x2 / df

 

۰۸/۰ ≥
۰۸۸/۰
RMSEA

 

۸/۰ ≤
۸۳/۰
AGFI

 

۹/۰ ≤
۹۱/۰
GFI

 

۰ ≤
۳۰۸
Degree of Freedom

 

 

فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادها
۵-۱- مقدمه
هدف هر پژوهش دست­یابی به نتایجی است که از طریق آن بتوان به اهداف مشخصی دست یافت. علاوه بر این باید توجه نمود که این نتایج می­توانند شالوده­ای را برای سایر پژوهش­ها و پژوهش­گران فراهم نمایند. این پژوهش همچون پژوهش­های دیگر به دنبال دست­یابی به اهداف و نتایج مشخصی است. باید توجه نمود آنچه از اهمیت بسیاری برخوردار است تعبیر و تفسیر نتایج پژوهش است. هر پژوهشگری می ­تواند با ارائه پیشنهاد‌هایی ارزنده، شاخصی برای سایر پژوهش‌ها و محققین فراهم نماید. از این رو محقق می­بایست بر مبنای نتایج تجزیه و تحلیل داده هایی که جمع آوری نموده، به تعبیر و تفسیر و ارائه پیشنهاد‌هایی کاربردی مبادرت ورزد. در واقع یکی از قسمت های مهم پژوهش که می‌تواند راهی برای تبدیل نظریات به عمل برای موفقیت در آینده باشد نتیجه گیری‌های صحیح و پیشنهادات مربوط و مناسب است. ارائه نتایجی که بر اساس تحلیل‌های صحیح باشد می‌تواند به بهبود شرایط در زمینه‌ی مورد بررسی منجر شود. در این پژوهش از مدل تحقیق چن و همکاران (۲۰۱۴) به منظور بررسی تاثیر پذیرش تکنولوژی بر تمایل مستمر استفاده از سیستم نوبت گیری الکترونیکی با توجه به نقش میانجی کیفیت ارتباطات مشتریان آژانس های مسافرتی شهر رشت پرداخته شده است. به همین منظور داده های حاصل از پرسشنامه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و در نهایت از مدل سازی معادلات ساختاری برای کشف ارتباط بین متغیرهای ذکر شده استفاده گردید. با توجه به نتایج بدست آمده در این فصل خلاصه ای از نتایج فصل چهارم، پیشنهادات حاصل از نتایج تحقیق، محدودیت های تحقیق و در نهایت پیشنهادات تحقیقات آتی ارائه می گردد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
۵-۲-آمارتوصیفی
در این بخش خلاصه ای از اطلاعات مربوط به آمار توصیفی سوالات جمعیت شناختی و شاخص های پژوهش به صورت خلاصه ارائه می گردد:
۵-۲-۱- آمار توصیفی اطلاعات جمعیت شناختی

 

  • از میان پاسخ دهندگان به پرسشنامه از لحاظ سن ۹/۳ درصد از پاسخ دهندگان زیر ۲۵ سال، ۱/۸ درصد از پاسخ دهندگان بین ۲۵ تا ۳۰ سال، ۴/۲۵ درصد از پاسخ دهندگان بین ۳۰ تا ۳۵ سال، و ۱/۳۳ درصد بین ۳۵ تا ۴۰ سال و در نهایت ۶/۲۹ درصد از پاسخ دهندگان بالاتر از ۴۰ سال بودند.

 

  • از میان پاسخ دهندگان به پرسشنامه از لحاظ جنسیت ۳/۵۴ درصد مرد و ۷/۴۵ درصد زن بوده اند.

 

  • از میان پاسخ دهندگان به پرسشنامه از لحاظ تحصیلات ۷/۸ درصد از پاسخ دهندگان دیپلم ، ۶/۳ درصد از پاسخ دهندگان فوق دیپلم، ۹/۶۰ درصد از پاسخ دهندگان لیسانس، ۰/۱۷ درصد از پاسخ دهندگان فوق لیسانس و ۹/۹ درصد از پاسخ دهندگان دکترا بودند.

 

  • از میان پاسخ دهندگان به پرسشنامه از لحاظ میزان مهارت در استفاده از اینترنت ۹/۳ درصد از پاسخ دهندگان دارای مهارت بسیار کم، ۷/۵ درصد از پاسخ دهندگان دارای مهارت کم، ۷/۲۵ درصد از پاسخ دهندگان دارای مهارت متوسط، ۳/۴۶ درصد از پاسخ دهندگان دارای مهارت زیاد و در نهایت ۵/۱۸ درصد از پاسخ دهندگان دارای مهارت خیلی زیاد در استفاده از اینترنت بودند.

 

  • از میان پاسخ دهندگان به پرسشنامه از لحاظ میزان سابقه ی آشنایی با سیستم نوبت گیری اینترنتی ۴/۱۹ درصد از پاسخ دهندگان زیر سه سال، ۷/۵ درصد از پاسخ دهندگان بین سه تا پنج سال، ۳/۶۳ درصد از پاسخ دهندگان بین پنج تا هفت سال، ۶/۱۱ درصد از پاسخ دهندگان بین هفت تا نه سال سابقه ی آشنایی با سیستم نوبت گیری اینترنتی بودند.

 

  • از میان پاسخ دهندگان به پرسشنامه از لحاظ میزان سابقه ی استفاده با سیستم نوبت گیری اینترنتی ۴/۳ درصد از پاسخ دهندگان زیر سه سال، ۶/۳۱ درصد از پاسخ دهندگان بین سه تا پنج سال، ۹/۳۷ درصد از پاسخ دهندگان بین پنج تا هفت سال، ۶/۲۰ درصد از پاسخ دهندگان بین هفت تا نه سال و ۰/۶ درصد از پاسخ دهندگان بالای ۹ سال سابقه ی استفاده با سیستم نوبت گیری اینتنرنتی بودند.

 

  • از میان پاسخ دهندگان به پرسشنامه از لحاظ میزان تعداد دفعات استفاده از سیستم های نوبت گیری اینترنتی در سال ۰/۳ درصد از پاسخ دهندگان یک دفعه، ۹/۳ درصد از پاسخ دهندگان دو دفعه، ۷/۳۳ درصد از پاسخ دهندگان سه دفعه، ۳/۳۱ درصد از پاسخ دهندگان چهار دفعه و ۱/۲۸ درصد از پاسخ دهندگان بالاتر از چهار دفعه در سال بودند.

 

۵-۲-۲- آمار توصیفی متغیرهای تحقیق

 

  • نتایج حاصل از بررسی آمار توصیفی نشان داد که میانگین متغیر خوشبینی پایین تر از حد متوسط قرار دارد. مقدار میانگین و انحراف معیار این شاخص به ترتیب برابر با ۸۲۳۹/۲ و ۷۷۹۱۶/۰ می باشد. برای متغیر خوشبینی کمترین امتیاز مربوط به متغیر خوشبینی از نظر پاسخ دهندگان معادل ۰۰/۱ و بیشترین امتیاز معادل ۵ می‌باشد. با توجه به اینکه میانگین مورد انتظار جامعه در طیف لیکرت(پنج گزینه ای) عدد ۳ می باشد، ارزیابی مشتریان آژانس های مسافرتی شهر رشت نشان داد که میانگین گویه های مربوط به خوشبینی پایین تر از حد متوسط است.

 

  • نتایج حاصل از بررسی آمار توصیفی نشان داد که میانگین متغیر خلاق بودن پایین تر از حد متوسط قرار دارد. مقدار میانگین و انحراف معیار این شاخص به ترتیب برابر با ۸۳۴۶/۲ و ۷۶۳۲۲/۰ می باشد. برای متغیر خلاق بودن کمترین امتیاز مربوط به متغیر خوشبینی از نظر پاسخ دهندگان معادل ۰۰/۱ و بیشترین امتیاز معادل ۵ می‌باشد. با توجه به اینکه میانگین مورد انتظار جامعه در طیف لیکرت(پنج گزینه ای) عدد ۳ می باشد، ارزیابی نظر مشتریان آژانس های مسافرتی شهر رشت نشان داد که میانگین گویه های مربوط به خلاق بودن پایین تر از حد متوسط است.
موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 04:57:00 ق.ظ ]