نامعلوم بودن رویه های سایسی و استراتژی کارآفرینی

 

۲۸ / ۴

 

۸۴ / ۰

 

تأیید

 

 

 

فقدان زیر ساخت های مناسب کسب و کار

 

۳۲ / ۴

 

۸ / ۰

 

تأیید

 

 

 

وابستگی ساختار اقتصاد ملی به صادرات نفتی

 

۰۴ / ۴

 

۸۴ / ۰

 

تأیید

 

 

 

تاثیری کارآفرینی از جریان های سیاسی

 

۵۲ / ۳

 

۰۰ / ۱

 

رد

 

 

 

فاصله صنایع کارآفرینی از دانشگاه

 

۵۲ / ۳

 

۸۴ / ۰

 

رد

 

 

 

عرضه کالاهای خارجی قاچاق در بازار داخلی

 

۱۶ / ۴

 

۶۹ / ۰

 

تأیید

 

 

 

وجود مفاسد اقتصادی در دستگاه های حکومتی

 

۶۸ / ۳

 

۶۳ / ۰

 

تأیید

 

 

 

برای متغیر های اعمال تحریم های بین المللی علیه کشور، بی ثباتی و عدم شفافیت قوانین و مقررات کشور در توسعه کارآفرینی، اقتصاد سنتی و فضای اندک آن برای جذب جوانان و دانش آموختگان، فقدان مشارکت سرمایه گذاری خارجی در کارآفرینی، فقدان توجه کافی به آموزش و پرورش در زمینه کارآفرینی، میزان نرخ تورم کنونی، اجرای سیاست خصوصی سازی به شیوه ای نامناسب، میزان اندک سرمایه گذاری برای بخش خصوصی در کارآفرینی و از دست دادن حامیان مالی، میزان سرمایه گذاری اندک زیر بنایی دولتی و خصوصی در کارآفرینی، نامعلوم بودن رویه های سایسی و استراتژی کارآفرینی، فقدان زیر ساخت های مناسب کسب و کار، وابستگی ساختار اقتصاد ملی به صادرات نفتی، عرضه کالاهای خارجی قاچاق در بازار داخلی و وجود مفاسد اقتصادی در دستگاه های حکومتی، با توجه به سطح میانگین که بالاتر از ۶۴ / ۳ است، بنابراین می توان چنین نتیجه گرفت که از نظر خبرگان متغیرهای ذکر شده مورد تأیید قرار می گیرد. لازم به ذکر است باتوجه به طیف تغییرات میانگین شاخص‌های شناسایی شده که در دامنه ۶۴ / ۲ تا ۶۴ / ۴ می باشد، لذا میانگین های بالاتر از ۶۴ / ۳ را می توان به عنوان شاخص های مورد تأیید در نظر گرفت و شاخص های برابر و کوچکتر از ۶۴ / ۳ مورد تأیید قرار نمی گیرند.
دانلود پروژه
۴-۳-۵- استراتژی های مناسب برای شرکت های صنعتی استان یزد کدامند؟
جهت طبقه بندی داده ها جهت تجزیه و تحلیل، در مرحله اصلی این تحقیق پرسشنامه های طراحی شده در اختیار هر یک از خبرگان قرار گرفته و آنها به ضریب دهی (وزن دهی) و رتبه بندی هر یک از عوامل مؤثر در نقاط قوت- ضعف داخلی، و فرصت ها- تهدیدات بیرونی پرداخته اند. به این ترتیب که این ضریب ها از صفر (بی اهمیت) تا یک (بسیار مهم) می باشند که با بهره گرفتن از مقیاس نسبی سنجیده شده اند. ضریب نشان دهنده اهمیت نسبی یک عامل (از نظر موفق بودن سازمان) نسبت به سایر عوامل می باشد. مجموع ضریب ها باید عدد یک شود. سپس به هر یک از عوامل رتبه یک تا چهار بدهید. این رتبه ها که با بهره گرفتن از مقیاس ترتیبی سنجیده شده اند بیانگر میزان اثربخشی بکاگیری هر یک از استراتژی ها، در نشان دادن واکنش نسبت به عامل مزبور (در حالت عوامل خارجی) و یا میزان قوت یا ضعف (در حالت عوامل داخلی) می باشند.
عدد ۴ به این معنی است که :
واکنش بسیار عالی بوده است (عوامل خارجی) / عامل قوت بسیار بالایی داشته است. (عومل داخلی)
عدد ۳ یعنی :

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 06:02:00 ب.ظ ]