۲-۲-۳ مدل هایی که در مرز جبرانی و غیرجبرانی قرار می گیرند ۱۶
۲-۲-۳-۱ PERMUTATION ۱۶
۲-۲-۳-۲ QUALIFLEX ۱۶
۲-۳ مرور ادبیاتی و کارهای مرتبط در داخل و خارج ۱۶
فصل سوم: روش تحقیق
۳-۱ تعریف دقیق مسأله ۱۹
۳-۲ فلوچارت اجرای کار و شرح آن ۱۹
۳-۲-۱ تهیه مدل ۱۹
۳-۲-۲ انتخاب گزینه های انتخاب ۲۲
۳-۳ شرح روش مورد استفاده برای اولویت بندی ۲۳
۳-۳-۱ پرسشنامه ۲۴
۳-۳-۲ نظرات افراد خبره ۳۴
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱ مقدمه ۳۹
۴-۱-۱ ساخت مدل و پیکربندی ۳۹
۴-۱-۲ تشکیل ماتریسهای مقایسه زوجی و محاسبه بردارهای وزن ۳۹
۴-۱-۳ تشکیل سوپرماتریس ۴۰
۴-۱-۴ محاسبه توزیع ماندار سوپرماتریس وزندار شده ۴۰
۴-۱-۵ نرمال کردن وزنهای به دست آمده ۴۰
۴-۱-۶ انتخاب گزینه برتر ۴۱
۴-۲ شرح فرایند انجام شده توسط نرمافزار ۴۱
فصل پنجم: نتایج و پیشنهادات
۵-۱ مقدمه و خلاصه تحقیق ۴۹
۵-۲ نتیجه گیری ۵۰
۵-۳ محدودیتهای تحقیق ۵۳
۵-۴ پیشنهادات برای تحقیقات آتی ۵۴
پیوست
پرسشنامه ۵۶
منابع و مآخذ
منابع فارسی ۶۰
منابع لاتین ۶۱
فهرست جداول
جدول۳-۱٫ضرایب وزندار عوامل موثر در انتخاب مقصد ۳۱
جدول ۳-۲٫ضرایب وزندار عوامل موثر در انتخاب هتل ۳۲
جدول۳-۳٫ضرایب وزندار عوامل موثر در انتخاب خدمات ۳۳
جدول۳-۴٫ضرایب وزندار تاثیر مستقیم هرکدام از عوامل روی گزینه های انتخاب مقصد ۳۴
جدول۳-۵٫ضرایب وزندار تاثیر مستقیم هرکدام از عوامل روی گزینه های انتخاب هتل ۳۵
جدول۳-۶٫ضرایب وزندار تاثیر مستقیم هرکدام از عوامل روی گزینه های انتخاب خدمات ۳۶
فهرست تصاویر و نمودارها
شکل۳-۱٫ مدل ارائه شده برای انتخاب بسته مسافرتی ۲۱
شکل۳-۲٫ مقایسه سنی افراد شرکت کننده در پرسشنامه ۲۴
شکل۳-۳٫ مقایسه جنسیتی افراد شرکت کننده در پرسشنامه ۲۵
شکل۳-۴٫ مقایسه وضعیت تاهل افراد شرکت کننده در پرسشنامه ۲۶
شکل۳-۵٫ مقایسه وضعیت درآمدی افراد شرکت کننده در پرسشنامه ۲۷
شکل۳-۶٫ مقایسه وضعیت تحصیلات افراد شرکت کننده در پرسشنامه ۲۸
شکل۳-۷٫ وضعیت تجربه افراد شرکت کننده در پرسشنامه در استفاده از بستههای مسافرتی ۲۹
شکل۴-۱٫مدل انتخاب مقصد وارد شده در نرم افزار Super Decision ۴۲
شکل۴-۲٫ نتیجه اولویت انتخاب مقصد توسط نرم افزار ۴۳
شکل۴-۳٫مدل انتخاب هتل وارد شده در نرم افزار Super Decision ۴۴
شکل۴-۴٫ نتیجه اولویت انتخاب هتل توسط نرم افزار ۴۵
شکل۴-۵٫مدل انتخاب نوع خدمات وارد شده در نرم افزار Super Decision ۴۶
شکل۴-۶٫ نتیجه اولویت انتخاب نوع خدمات توسط نرم افزار ۴۷
شکل ۵-۱٫ مقایسه آمار فروش مربوط به سه گزینه مقصد ۵۱
شکل ۵-۲٫ مقایسه آمار فروش مربوط به سه گزینه نوع هت ۵۲
فصل اول
مقدمه و کلیات تحقیق
۱-۱ مقدمه
دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی به عنوان عنصری واسطه میان عرضه کنندگان اصلی خدمات همچون تورگردانان و یا شرکت های حمل و نقل و هتلها از یک سو و گردشگران متقاضی سفر از طرف دیگر عمل می کنند . آنها در واقع پیشانی مواجهه نخستین متقاضیان با صنعت جهانگردی به شمار می روند . توفیق یا عدم توفیق این واسطه ها بر موفقیت یا شکست برنامه های مقاصد گردشگری و عرضه کنندگان خدمات گردشگری به شدت تاثیر گذار است .
تصویر درباره گردشگری
انواع آژانسها یا دفاتر خدمات مسافرتی موجود در ایران به استناد بندهای الف، ب و پ ماده یک آییننامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی، سیاحتی، جهانگردی و زیارتی موضوع تصویبنامه شماره ۱۴۴۰۴/ت ۲۳۲۰۳ها مورخ ۵/۴/۱۳۸۰ هیات وزیران، آژانسهای مسافرتی به سه دسته زیر تقسیم میشوند:
الف) آژانسهای مورد اشاره در بند الف ماده یک آییننامه فوقالذکر که تحت نظارت مستقیم سازمان هواپیمایی کشوری هستند و وظیفه اصلی آنها فروش بلیت خطوط مختلف هوایی داخلی و خارجی است. اینگونه دفاتر نه تنها به هیچ عنوان حق برگزاری تور را ندارند بلکه حق فروش تورهای سایر دفاتر برگزارکننده را نیز ندارند چرا که اساس مجاز به عقد قرارداد تور با مسافر نیستند. ضمنا این نوع از آژانسهای مسافرتی با رعایت آییننامهها و ضوابط مربوطه میتوانند به عضویت یاتا (IATA) درآیند که به اینگونه دفاتر اصطلاحا آژانسهای دارنده مجوز بند الف گفته میشود. درضمن دارنده این جواز می تواند درخواست صدور بلیت قطار رجاء و قطار بنیاد را هم بنماید و علاوه بر بلیط هواپیما، بلیط قطار هم بفروشد.ضمنا دربست کردن هواپیما(چارتر) هم توسط این شرکت های مسافرتی امکان پذیر است.
ب) آژانسهای مورد اشاره در بند ب ماده یک آییننامه فوقالذکر که تحت نظارت مستقیم سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند و وظیفه اصلی آنها برگزاری انواع تورهای داخلی و خارجی، رزرو هتل، اخذ ویزا و سایر فعالیتهای مرتبط با صنعت گردشگری است. اینگون
برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت zusa.ir مراجعه نمایید.
ه دفاتر حق برگزاری تور در مسیر عربستان (حج)، سوریه و عراق را ندارند که به اینگونه دفاتر اصطلاحا آژانسهای دارنده مجوز بند ب گفته میشود.
پ) آژانسهای مورد اشاره در بند پ ماده یک آییننامه فوقالذکر که تحت نظارت مستقیم سازمان حج و زیارت هستند و وظیفه اصلی آنها برگزاری انواع سفرهای زیارتی داخل و خارج از کشور است. اینگونه دفاتر حق برگزاری تور در مسیرهای غیر زیارتی را ندارند که به اینگونه دفاتر اصطلاحا آژانسهای دارنده مجوز بند پ گفته میشود.
نکته مهم اینکه آژانسهای مسافرتی موجود در کشور میتوانند هر یک از مجوزهای مذکور را به طور مجزا و یا ترکیبی از دو یا هر سه مجوز داشته باشند. در آن صورت آژانس مربوطه به طور همزمان تحت نظارت مستقیم تمامی سازمانهایی قرار خواهد داشت که مجوزهای خود را از آنها دریافت کرده است.
آژانسها از نظر تقسیم بندی جهانی دو نوع می باشند:
Tour Operator:
این آژانسها مجری تور هستند و با سرمایه گذاریهای کلان هتلها و خطوط هوایی،ریلی و اتوبوس توریستی را گارانتی کرده،سپس به قیمت مناسب آن را در اختیار آژانسهای نوع دوم قرار می دهند. از نظر قانونی در خارج کشور آژانسهای تور اپراتور یا عمده فروش تورها؛حق ندارند برای تبلیغ ثبت نام مسافر به صورت مستقیم اقدام نمایند بلکه در ازای واگذاری قسمتی از سود حاصله به آژانسهای ردیف دوم،مسافران(ثبت نام ) شده آنها را اعزام می نمایند.
موضوعات: بدون موضوع
[چهارشنبه 1400-01-25] [ 04:47:00 ق.ظ ]