1. سوابق مربوط (بیان مختصر سابقه تحقیقات انجام شده درباره موضوع و نتایج به دست آمده در داخل و خارج از کشور نظرهای علمی موجود درباره موضوع تحقیق)

 

 

 

رضایت و وفاداری شغلی یکی از عوامل موثر بر کیفیت زندگی کاری است. کیفیت زندگی کاری نه تنها در رضایت شغلی تاثیر می گذارد، بلکه بر روی دیگر جنبه های رضایت مانند زندگی خانوادگی، زندگی اجتماعی و زندگی اقتصادی نیز اثرگذار است. در این مفهوم، لازم است اثر کار بر روی وفاداری شغلی و حوزه های غیر کاری زندگی، رضایت از زندگی به طور کلی و شادی شخصی مورد بررسی قرار گیرد.(همان منبع)
کمالی و همکاران (۱۳۹۲) رابطه بین کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی را مورد بررسی قرار داده است. نتایج پژوهش تایید کرده است که رابطه مثبت و معناداری بین کیفیت زندگی کاری و حوزه های آن شامل امنیت و سلامتی محیطی، توسعه ی قابلیت های انسانی، آزادی کاری، ادغام اجتماعی و فضای زندگی با تعهد سازمانی وجود دارد.
رانی و همکاران (۲۰۱۱) رابطه بین رضایت کارکنان و تعادل زندگی و کار را مورد بررسی قرار داده اند و به این نتیجه رسیدند که همبستگی بالایی بین شغل و رضایت کارکنان با نقش تعدیل گری تعادل زندگی کاری وجود دارد.
عبدالله و همکاران (۱۳۸۹) رابطه بین رضایت شغلی و وفاداری کارکنان را در صنعت هتل در شهری در مالزی مورد بررسی قرار داده اند. یافته های پژوهش مذکور تایید نموده است که همبستگی بالایی بین رضایت و وفاداری کارکنان وجود دارد.
روزبهانی و همکاران (۱۳۹۱) در پژوهشی با عنوان بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری؛ تعهد سازمانی، اجزاء وفاداری ، هویت و مشارکت سازمانی به این نتیجه رسیدند که کیفیت زندگی کاری کارکنان بالاتر از میانگین است و وفاداری کارکنان منجر به افزایش کیفیت زندگی کاری کارکنان می شود.
نکویی و همکاران (۱۳۹۲) در پژوهشی با عنوان کیفیت زندگی کاری و رضایت شغلی کارکنان در سازمانهای دولتی در ایران به این نتیجه رسیدند که کیقیت زندگی ماری بصورت معناداری بر روی رضایت شغلی تاثیر می گذارد و ابعاد مدیریتی کیفیت زندگی کاری پیش گوهای بهتری برای رضایت شغلی در بین کارکنان در سازمانهای دولتی هستند.
پایان نامه
رودپیشی و همکاران (۲۰۰۳) در پژوهشی با عتوان تاثیر کیفیت زندگی کاری در مدیریت ارتباط با مشتری تصذیق کرده است که موضوع کیفیت زندگی کاری و ارتباط آن با مدیریت ارتباط با مشتری یکی از مهم ترین و حساس ترین مسائل در سازمانهای امروزی می باشد.
وار و همکاران (۱۹۷۹) در پژوهشی از کیفیت زندگی کاری طیف وسیعی از عوامل مربوط به این متغیر را از جمله دلبستگی به کار، انگیزه ذاتی کار ، نیاز بالاتر به قدرت، ویژگی های ذاتی درک شده شغل ، رضایت شغلی، رضایت از زندگی، شادی، و اضطراب در نظر گرفته است. آنها همبستگی بالایی را در مورد طیف وسیعی از عوامل از جمله رابطه بین دلبستگی به کار و رضایت شغلی، انگیزش درونی شغلی و رضایت شغلی و درک ویژگی های درونی شغل و رضایت شغلی به اثبات رساندند.

 

 

    1. فرضیه‌ها (فرضیه به صورت یک جمله خبری نوشته شود)

 

 

 

۱-بین کیفیت زندگی کاری و وفاداری کارکنان در بین کارکنان پتروشیمی های منطقه پارس عسلویه در ایران ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد؟
۲-بین پاداش و وفاداری کارکنان در بین کارکنان پتروشیمی های منطقه پارس عسلویه در ایران ارتباط وجود دارد؟
۳-بین انعطاف پذیری کاری و وفاداری کارکنان در بین کارکنان پتروشیمی های منطقه پارس عسلویه در ایران ارتباط وجود دارد؟
۴-بین حمایت سازمانی و وفاداری کارکنان در بین کارکنان پتروشیمی های منطقه پارس عسلویه در ایران ارتباط وجود دارد؟
۵-بین جو سازمانی و وفاداری کارکنان در بین کارکنان پتروشیمی های منطقه پارس عسلویه در ایران ارتباط وجود دارد؟
۶-بین فرهنگ پاسخگویی به خانواده و وفاداری کارکنان در بین کارکنان پتروشیمی های منطقه پارس عسلویه در ایران ارتباط وجود دارد؟
۷-بین توسعه و رشد شغلی و وفاداری کارکنان در بین کارکنان پتروشیمی های منطقه پارس عسلویه در ایران ارتباط وجود دارد؟

 

 

    1. اهداف تحقیق (شامل: اهداف علمی، کاربردی و ضرورت های خاص انجام تحقیق)

 

 

 

۱-بررسی رابطه بین کیفیت زندگی کاری و وفاداری کارکنان در بین کارکنان پتروشیمی های منطقه پارس عسلویه
۲-بررسی رابطه بین پاداش و وفاداری کارکنان در بین کارکنان پتروشیمی های منطقه پارس عسلویه
۳-بررسی رابطه بین انعطاف پذیری کاری و وفاداری کارکنان در بین کارکنان پتروشیمی های منطقه پارس عسلویه
۴-بررسی رابطه بین حمایت سازمانی و وفاداری کارکنان در بین کارکنان پتروشیمی های منطقه پارس عسلویه
۵-بررسی رابطه بین جو سازمانی و وفاداری کارکنان در بین کارکنان پتروشیمی های منطقه پارس عسلویه
۶-بررسی رابطه بین فرهنگ پاسخگویی به خانواده و وفاداری کارکنان در بین کارکنان پتروشیمی های منطقه پارس عسلویه
۷- بررسی رابطه بین توسعه و رشد شغلی و وفاداری کارکنان در بین کارکنان پتروشیمی های منطقه پارس عسلویه
موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 01:47:00 ب.ظ ]