ماده ۵: بازرسی توسط بازرس یا هیاتهای بازرسی به عمل می آید. رئیس هیات بازرسی توسط رئیس سازمان حسب مورد از بین قضات یا متخصصین و کارشناسان برجسته و مورد اعتماد انتخاب میگردد.
تبصره ۱: آن قسمت از گزارش بازرسین غیر قضائی که حاکی از وقوع تخلف یا جرم می باشد باید به تایید بازرس قضائی برسد.
تبصره ۲: رئیس هیات بازرسی و یا بازرس در صورتی که دارای پایه قضائی و ابلاغ خاص از رئیس قوه قضائیه باشد ، چنانچه در ضمن بازرسی به اموری برخورد نماید که بیم تبانی یا فرار متهم و یا از بین بردن دلایل و مدارک برود می تواند تا پایان بازرسی برابر مقررات قانون آئین دادرسی نسبت به صدور قرار تامین غیر از قرار بازداشت اتخاذ تصمیم نماید و چنانچه قرار بازداشت موقت را ضرورت تشخیص دهد باید با پیشنهاد رئیس هیات و موافقت رئیس دادگستری محل اقدام نماید . قرارهای تامین صادره ظرف مدت ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر در دادگاه تجدید نظر مرکز استان مربوط می باشد.

ماده ۶: گزارشهای سازمان در مراجع قضائی و هیات های رسیدگی به تخلفات اداری خارج از نوبت رسیدگی شده و آراء صادره مراجع قضائی با درخواست سازمان بازرسی کل کشور و موافقت دادستان کل کشور و آراء صادره هیات های رسیدگی به تخلفات اداری با درخواست سازمان مذکور در مراجع ذیصلاح ظرف مدت ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر بوده و این رسیدگی نیز خارج از نوبت خواهد بود.
تبصره : هرگاه بازرسی که دارای پایه قضائی است ضمن بازرسی در حدود مقررات قانونی به حکمی برخورد نماید که آنرا خلاف بین شرع یا قانون تشخیص دهد گزارش مستدل آن را از طریق رئیس سازمان برای اطلاع دادستان کل کشور تهیه و ارسال می دارد . دادستان کل در صورتیکه آن را از مصادیق بند ۲ ماده ۱۸ قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب مصوب ۱۵/۴/۱۳۷۳ تشخیص دهد اقدام قانونی را معمول می دارد.
پایان نامه - مقاله - پروژه

ماده ۷: بازرس یا هیات های بازرسی گزارش کار خود را مستقیما به سازمان تسلیم خواهد نمود.

ماده ۸: کلیه مسئولان ذیربط در وزارتخانه ها و ادارات و سازمانها و مؤسسات اسناد و اطلاعات و مدارک مورد لزوم در تحقیقات را بدون هرگونه فوت وقت در اختیار بازرس یا بازرسان اعزامی قرار داده و همکاری لازم را مبذول دارند.
تبصره ۱: تخلف از تکلیف مندرج در این ماده موجب حبس جنحه ای از سه ماه تا شش ماه یا انفصال موقت از خدمت دولت تا یک سال خواهد بود.
تبصره ۲: اسناد سری دولتی از حکم این ماده مستثنی است مگر به درخواست رئیس سازمان بازرسی کل کشور و موافقت رئیس قوه قضائیه.

ماده ۹: در مواردی که بازرس یا هیاتهای بازرسی به منظور حسن جریان امور تعلیق یک یا چند نفر از کارکنان واحدی را که مورد بازرسی قرار گرفته اند ضروری تشخیص دهند باید مراتب را فورا و مستدل به وزیر یا رئیس دستگاه مربوط اطلاع داده و تعلیق کارمند یا کارمندان مورد نظر را تقاضا نماید . وزیر یا رئیس دستگاه مربوط مکلف به اجرای تقاضای هیات بازرسی است و در غیر اینصورت شخصا مسوول عواقب امر خواهد بود وسازمان مراتب را جهت اتخاذ تصمیم لازم ره قوه قضائیه گزارش خواهد نمود.

ماده ۱۰: وزیر یا مسئول دستگاه مربوط موظف است از تاریخ دریافت گزارش هیات بازرسی حداکثر ظرف ده روز عملیات اجرائی را جهت انجام پیشنهادهای مندرج درگزارش مزبور شروع و مفاد جریان کار را مرتبا به اطلاع سازمان برساند. سازمان موظف است تا حصول نتیجه نهائی جریان امر را پیگیری نماید.

ماده ۱۱: از تاریخ اجرای این قانون سازمان کنونی بازرسی کل کشور منحل و کلیه اسناد و اوراق و مدارک و اموال و اعتبارات و تعهدات و کارکنان آن در اختیار سازمان قرار می گیرد.
ماده ۱۲: سازمان حسابرسی دولتی، مسئولین حراست و نظارت و بازرسی وزارتخانه ها و مؤسسات مشمول بازرسی چنانچه به سوءجریانی در رسیدگی به عملکرد مالی و اداری دستگاه های اجرائی و شرکتهای دولتی و وابسته به دولت برسند که مربوط به وظایف سازمان بازرسی است باید مراتب را به اطلاع سازمان بازرسی کل کشور برسانند.

ماده ۱۳: بودجه سازمان در بودجه کل کشور تحت ردیف مستقل ذیل ردیف دادگستری منظور و یک پنجم آن خارج از شمول محاسبات عمومی و سایر مقررات مصرف خواهد شد.

ماده ۱۴: آئین نامه اجرائی این قانون و نمودار تشکیلاتی این سازمان با کسب نظر وزارت امور اقتصادی و دارائی و سازمان امور اداری استخدامی کشور توسط سازمان تهیه و به تصویب رئیس قوه قضائیه برسد.

ماده ۱۵: قوه قضائیه ، وزارت امور اقتصادی و دارائی و سازمان امور اداری و استخدامی کشور در قسمت مربوط مامور اجرای این قانون می باشد.
قانون فوق مشتمل بر پانزده ماده و پنج تبصره در جلسه روز یکشنبه نوزدهم مهر ماه یک هزار و سیصد و شصت با حضور شورای نگهبان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است.
فصل سوم
روش شناسی تحقیق
مقدمه
علوم اجتماعی، مانند سایر علوم، روش های خاص خود را دارد و با آنها در مجامع علمی شناخته می‌شود. هر یک از این روش ها با اهداف ویژه‌ای استفاده می شوند و پیش فرض‌ها و رویکردهای خاصی دارند. به طور کلی می توان از دو رویکرد کمی و کیفی سخن گفت(کرسول, ۱۹۹۴). در اجرای این تحقیق از ۲ رویکرد کمی و کیفی و در ۲ فاز پی در پی و به صورت تلفیقی استفاده می‌گردد. در این فصل مباحث مربوط‌به روش‌شناسی تحقیق، شامل نوع و روش تحقیق،جامعه و نمونه مورد مطالعه، ابزارهای سنجش، روایی و پایایی آن، روش‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها و روش طراحی الگوی تحقیق در دو فاز روش کیفی و روش کمی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

        1. نوع تحقیق

       

       

 

تحقیق حاضر از حیث نتیجه در فاز اول، یک تحقیق توسعه ای است و در فاز دوم یک تحقیق کاربردی است. معیار دیگر برای تعیین نوع تحقیق، هدف آن است. تحقیق حاضر از حیث هدف، در فاز اول یک تحقیق اکتشافی و در فاز دوم یک تحقیق تبیینی است. تحقیقات از نظر نوع داده، به تحقیقات کمی و کیفی تقسیم بندی می شوند. بر این اساس، تحقیق حاضر در فاز اول، از نوع تحقیقات کیفی و در فاز دوم یک تحقیق کمی است. در این تحقیق از روش تحقیق تلفیقی استفاده شده است. در واقع این روش ترکیبی از شیوه های کمی و کیفی است. فرض اصلی در پژوهش تلفیقی این است که ترکیب رویکردهای کمی و کیفی درک بهتری از موضوعات تحقیق به وجود می آورد تا اینکه هرکدام به تنهایی مورد استفاده قرار گیرند. شیوه های تحقیق تلفیقی دارای نقاط قوتی است که می تواند ضعف های تحقیق کمی و کیفی را جبران کند. این شیوه ها نسبت به زمانی که شیوه های کمی و کیفی را به تنهایی به کار می گیریم، شواهد و مدارک جامع تری را برای پژوهش موضوع تحقیق ارائه می دهد و به ما کمک می کند تا به سوالاتی پاسخ دهیم که رویکرد های کمی و کیفی نمی توانند پاسخگوی آنها باشند(کرسول و پلانوکلارک،۱۳۸۷: ۱۵-۱۹).
تحقیق تلفیقی دارای انواع متفاوتی است که برخی برای آن ۴۰ نوع قائل شده اند(تشکری و تدلی، ۱۹۹۸)، اما به طور خلاصه چهار نوع از این روش عبارتند از: طرح سه بعدی[۲۵۶]، طرح ترکیبی، طرح توضیحی و طرح اکتشافی. هدف از تحقیق تلفیقی اکتشافی، تحت تاثیر قرار دادن نتایج روش اول(کیفی) در روش دوم(کمی) است.
از آنجا که این روش به صورت کیفی آغاز می شود، برای بررسی یک پدیده مناسب ترین روش به نظر می رسد. به خصوص این روش هنگامی موثرتر است که محقق برای ساختن ابزار جمع آوری اطلاعات نیاز به شکل گیری یا آزمایش دارد و یا هنگام تشخیص اهمیت عوامل متغیر ناشناخته و بررسی این عوامل از لحاظ کمی از این روش استفاده می کند. در این تحقیق از روش تلفیقی اکتشافی طبق مدل ایجاد طبقه بندی با تاکید بر داده های کیفی، استفاده شده است. نمودار ۳-۱ این روش را با هم نشان می دهد.
جمع آوری داده های کیفی
تحلیل داده های کیفی
نتایج کیفی
ایجاد طبقه بندی یا تئوری برای آزمایش
تحلیل داده ای کمّی

موضوعات: بدون موضوع
[پنجشنبه 1400-07-29] [ 03:03:00 ب.ظ ]